"לי אין שופט מתאים"

גפני עולה להתקפה נגד מנדלבליט ושופטי בג"ץ • צפו בנאום

יו"ר 'דגל התורה' תקף את מנדלבליט על עמדתו בנושא חוק המקוואות וטען: "הוא לא ראה את נוסח החוק אבל מחליט שזה לא חוקתי" • על בג"ץ אמר: "מה המקצועיות בבית משפט כזה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
התקפה. גפני (צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני משיב במתקפה חריפה לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שאמר כי חוק המקוואות אינו חוקתי ואמר כי מנדלבליט עדיין לא ראה את נוסח החוק "אבל מחליט שזה לא חוקתי".

במהלך דברים שנשא בכנס לשכת עורכי הדין באילת אמר גפני: "היועץ המשפטי לממשלה, הוא מחליט - בניגוד לכל העולם המערבי שהיועמ"ש הוא מייעץ הוא לא מקבל החלטות - שחוק המקוואות הוא לא חוקתי, הוא אפילו לא ראה את הנוסח, שלחתי לו את הנוסח רק הבוקר, אבל הוא כבר מחליט פה שזה לא חוקתי".

כזכור, מוקדם יותר אמר מנדלבליט בכנס: "נאלצתי להביע את עמדתי ביחס לחוק אשר ביקש להגביל את השימוש במקוואות ציבוריים לטבילה. קבעתי כי הוא איננו מקיים את הדרישות החוקתיות בנוסחו כפי שהובא".

היועץ המשפטי הדגיש: "קביעה מעין זו היא בגדר צעד חריג מן החריגים מבחינתי, אולם בנסיבות העניין לא היה מנוס מנקיטתו".

בהמשך דבריו אמר גפני: "הגיע הזמן שנהיה מדינה מערבית מודרנית, שהמדינה המערבית המודרנית הרגולציה בה היא במדינה. היועץ המשפטי הוא לא בעל הבית. בית המשפט העליון - עם כל הכבוד - בארה"ב חלק גדול נבחר על ידי הציבור".

יו"ר 'דגל התורה' התייחס להכרעת בג"ץ בשבוע שעבר להכיר בגיורים פרטיים לחוק השבות: "תשעה שופטים חילוניים הצביעו בעד הרפורמים, השופט הדתי הצביע נגד, טירקל - השופט המסורתי נמנע. שמישהו יסביר לי מה המקצועיות בבית משפט כזה שכל אחד על פי השקפת עולמו פוסק פסק דין, לי אין אף שופט בבית המשפט העליון שמתאים להשקפת עולמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר