צפו בלהבות האש

בתי ורשא: קומה שלימה בערה, שני פצועים במצב קל-בינוני

שריפה פרצה בבניין מגורים בשכונת בתי ורשא הסמוכה למאה שערים בירושלים • מהמקום פונו שני נפגעים כבני 70 במצב קל עד בינוני כשהם סובלים משאיפת עשן וכוויות בפלג גופם העליון (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באדר ב' תשע"ו | 04.04.16
(צילום וידאו: דוברות זק"א; תמונה ראשית: דוברות כבאות והצלה, תמונות: קבוצת "מדברים תקשורת")

שריפה פרצה בשעות הצהריים (שני) בבניין מגורים בשכונת בתי ורשא הסמוכה למאה שערים בירושלים, כוחות גדולים של כיבוי אש, הצלה ומשטרה הוזעקו למקום.

12 צוותי כיבוי, מנוף גבהים ורכבים אספקת מים פעלו בשריפה. נוצר חשש לקריסה מיידית של חלק מהבניין בעקבות השריפה ולאחר קריסת חלק מהגג.

מהבניין חולצו שני נפגעים, גבר ואישה, כבני 70, הם טופלו במקום ופונו על ידי מד"א במצב קל עד בינוני לבית החולים הדסה עין כרם כשהם סובלים משאיפת עשן וכוויות בפלג גופם העליון.

כעבור מעלה משעה, דיווחו כוחות הכיבוי כי הם השיגו שליטה בשריפה הגדולה. דובר כיבוי אש מסר כי "כעת הכוחות מבצעים פעולות כיבוי סופי ומניעת התחדשות האש בשנית, פעולות אשר יימשכו שעות ארוכות. מ"מ מפקד כבאות והצלה ירושלים טפסר אייל כהן מינה צוות חקירה אשר הגיע כבר למקום השריפה והחל בפעולות חקירה ואיסוף ממצאים".

ממד"א נמסר כי "בשעה 13:41 נמסר למד"א מרחב ירושלים על שריפה בדירה ברחוב בתי ורשה בירושלים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה ע"כ גבר ואישה כבני 70 במצב קל-בינוני כשהם סובלים משאיפת עשן וכוויות בפלג גופם העליון. בשלב זה לא ידוע על נפגעים נוספים. כוחות מד"א מאבטחים במקום את פעולות הכיבוי".

צפו בלהבות האש בשכונת מאה שערים (צילום: קבוצת ניעסטאר)

דובר כב"ה מחוז ירושלים מסר מוקדם יותר כי "12 צוותי כיבוי בסיוע מנוף גבהים ורכבי אספקת מים פועלים בשריפת הבניין במאה שערים. מ"מ מפקד כבאות והצלה ירושלים טפסר אייל כהן נמצא במקום ומפקד על הכוחות. כמו כן הוזעקו לוחמי אש מהבית, וצוותים נוספים מבית שמש ויו"ש.

"הצוותים בשטח מדווחים שיש סכנת קריסה מיידית של חלק מהבניין. לוחמי האש באומץ וסיכון עצמי רב נכנסו למבנה הרעוע והבוער ומבצעים סריקות לאיתור לכודים, וכיבוי ועצירה של האש. עד כה לא אותרו לכודים או נפגעים בסריקות".

להבות האש (צילום: מאיר בן חמו)

יאיר שטרן מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה נתקלנו בלהבות אש שעולות מהקומה השלישית של המבנה המשותף. כוחות גדולים של כיבוי ומספר רב של מתנדבי איחוד הצלה שגרים בשכונה ובשכונות הסמוכות פעלנו בזירה עקב דיווח ראשוני על חשש למספר רב של נפגעים. בתחילת האירוע טופלו ע"י המתנדבים גבר ואשה שחולצו ע"י השכנים מהדירה הבוערת ולאחר מכן הם פונו לבית החולים כשהם סובלים מכוויות ושאיפת עשן".

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי "אל יחידת הטראומה פונו 2 נפגעים משריפה בבניין במאה שערים. סובלים מכויות דרגה 2 בפלג גוף עליון, יציבים ובהכרה. בן 74, 30% כויות משטח הגוף, בת 67, 20% כויות משטח הגוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר