הראשל"צ דורש: "לכנס בדחיפות את הוועדה למינוי דיינים"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פנה ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ וחברי הוועדה בבקשה לכינוס מיידי של הוועדה בכדי למנות באופן דחוף ובהול דיינים לבית הדין הגדול (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הוועדה למינוי דיינים. ארכיון (באדיבות המצלם)

הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגאון רבי יצחק יוסף פנה במכתב ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ וחברי הוועדה בבקשה לכינוס מיידי של הוועדה על מנת למנות באופן דחוף ובהול דיינים לבית הדין הגדול.

יצוין כי שטייניץ כבר הודיע לחברי הוועדה על כינוס שייערך ביום שישי ז' בניסן, אך בשל שמועות על רצון לתקוע את ההליך שוגרה הבקשה.

במכתב עליו חתום ראש לשכתו דורש הגר"י יוסף להביא לידי ביצוע את המינויים באופן מיידי וכן שלא להתנות את מינוי הדיינים לבית הדין הגדול בתנאים שאינם קשורים למינויים עצמם, דרישה זו באה לאחר שחלק מחברי הועדה למינוי דיינים מתנים את קיום ההליך בבחירה במקביל של דיינים לבתי הדין האזוריים זאת על אף הייצוג החסר בוועדה למינוי דיינים ועל אף המחלוקות הקיימות בעניין ועל אף דרישת בג"ץ לקיים את ההליך באופן מיידי.

הראשון לציון מתריע במכתב כי לנוכח המחלוקות בין חברי הוועדה עלולות דרישות מעין אלו לעכב ואף לגרום לביטול המינוי של הדיינים לבית הדין הגדול.

כמו כן מפרט הרב במכתב את הצרכים הדחופים של בית הדין הגדול ומציין את העובדה כי בבית הדין לא מכהן אפילו דיין אחד במינוי קבוע ובית הדין נאלץ להסתפק במינויים זמניים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר