חוזר מנכ"ל חדש

בלי נקניקיות, צ'יפס וקולה: משרד החינוך אוסר על מכירת מזון לא בריא

משרד החינוך פרסם חוזר מנכ"ל שמסדיר הפיקוח על הרכב ואיכות המזון במוסדות החינוך. על פי החוזר, יחול איסור למכור בין היתר צ'יפס או ממתקים וחטיפים עתירי שומן סתוך בתי הספר (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

משרד החינוך פרסם היום (שני) חוזר מנכ"ל שמסדיר את הפיקוח על הרכב ואיכות המזון במוסדות החינוך. על פי החוזר שיועבר בימים הקרובים לאישור ועדת החינוך בכנסת, יחול איסור למכור בין היתר צ'יפס או ממתקים וחטיפים עתירי שומן.

חוזר המנכ"ל מתייחס למכירה או הגשה של מזון במכונות במזנונים הפועלים בתוך מוסדות החינוך. על פי חוזר המנכ"ל החדש יחול איסור להגיש או למכור בשטח המוסד החינוכי, הן בגני ילדים והן בבתי הספר ממתקים וחטיפים עתירי שומן, מלח וסוכר, וכן משקאות ומוצרים מתוקים.

חוזר המנכ"ל שפורסם היום ייכנס לתוקפו בשנת הלימודים הבאה, אך בשלב הראשון ייושם בהדרגתיות זאת לאחר דרישת בעלי הקפיטריות, שדרשו זמן על מנת להיערך לשינויים הדרסטיים בתפריטים.

חוזר המנכ"ל אוסר מכירת מאכלים מטוגנים ועשירים בשומן כמו צ'יפס, חטיפים מלוחים, קרקרים מעל 3% שומן, מיני מאפה עשירים בשומן כמו בורקס, מלאווח, ג'חנון. בנוסף חל איסור למכור מזון מעובד מהחי ומהצומח, המכיל פוספטים וניטרטים כמו: נקניקיות, קבב, שניצלים מעובדים.

גם מאכלים עשירים בסוכר כמו עוגות, עוגיות, רוגלך, קרואסונים, ופלים, ממתקים, סוכריות - יהיו אסורים למכירה. בחוזר מובהר כי גם מנות אישיות מתועשות להכנה מהירה של מרקים ומאכלים אחרים יהיו אסורות למכירה. גם לתחום השתיה הקלה מתייחס החוזר ונאסר למכור בקפיטריות שתייה מתוקה, מיצים, משקאות דיאטטיים, ברד ומשקאות אנרגיה.

בחוזר פורסמה גם רשימת המאכלים שיותרו למכירה בקפיטריה, בינהם, כריכים או פיתות מקמח מלא עם המילויים או הממרחים הבאים: ביצה קשה, חביתה מביצה אחת, גבינה צהובה עד 9% שומן, גבינה לבנה/קוטג'/צפתית עד 5% שומן, חומוס עד 9% שומן, טחינה, טונה, סרדינים, אבוקדו, חמאת בוטנים לא ממותקת.

החוזר מתיר למכירה גם סלט פרות או ירקות, יוגורט טבעי או לבן עד שלושה אחוז, מנה אישית של דגני בוקר עשירים בסיבים תזונתיים, תפוח אדמה מבושל או אפוי עם ירקות/טונה/קטניות/ פטריות. הבשרים שיותרו למכירה הם חזה בקר, עוף או הודו עשויים בגריל או מעל מצליה, ושאינם מטוגנים.

חוזר המנכ"ל המדובר נכתב בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובהתאם ללשון "החוק לפיקוח על איכות המזון ותזונה נכונה במוסדות חינוך, התשע"ד 2014". על פי החוזר ספקים שלא יעמדו בהנחיות יסתכנו בקנס כספי. על פי החוזר המזון יגיע למוסד החינוכי כ-45 דקות לפני הארוחה, כדי שיהיה חם ושתהיה שהות מספקת לחלוקת מכלי האחסון לכיתות. עוד צוין כי השמן המומלץ לבישול ולתוספת לסלט הוא שמן קנולה.

הגרסה הבריאה: פלאפל ללא טיגון

המתכון (צילום: Home Cooking Adventure)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר