עשרות טונות נתפסו

נחשפה רשת להברחת בשר מסוכן מהשטחים: אלו המסעדות שרכשו את הבשר

תשעה בני אדם נעצרו בחשד כי ניהלו רשת לייבוא לא חוקי של בשר משטחי הרשות הפלסטינית לתוך שטח ישראל. לפי החשד, שורה של מסעדות יוקרה ישראליות רכשו את הבשר מהשטחים (חדשות, ארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

משטרת ישראל עצרה הבוקר (שני) תשעה בני אדם בחשד כי ניהלו רשת לייבוא לא חוקי של בשר משטחי הרשות הפלסטינית לתוך שטח ישראל. על פי החשד, החשודים זייפו את תאריכי התפוגה, תאריכי השחיטה והכשרות. החשודים נעצרו בתום חקירה משולבת של המשטרה, משרד החקלאות, רשות המסים ומשרד הבריאות. על פי החשד, הבשר שהוברח בצורה לא חוקית לישראל נמכר למסעדות מובילות ובעלות שם ברחבי הארץ.

המשטרה חושדת כי רשת של מבריחים ישראלים ופלסטינים הכניסה במרמה את הבשר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל במשאיות בעלות דפנות כפולות ובשיטות הסלקה נוספות. הבשר המוברח לשטחי ישראל נמכר למסעדות פופולריות, וכן לחנויות שונות לממכר בשר.

חברי הרשת שנעצרו נחקרו במחלק התשאול של היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י. במהלך החיפושים הלילה נתפסו כ-30 טונות בשר, עשרות אלפי שקלים במזומן וכן כלי רכב ששימשו לביצוע העבירות. הפרשייה נמצאת כרגע בשלב החקירה הגלויה וצפויים מעצרים נוספים וכן חקירתם של עשרות לקוחות.

מהחקירה עלה כי יבואן פלסטיני שרכש בדרום אמריקה בשר המיועד לרשות הפלסטינית, ייבא אותו ארצה לנמל חיפה. מהנמל בחיפה הועברה הסחורה למחסן בא-רם שבירושלים, ומשם הוברח הבשר בשיטות שונות לשטחי ישראל דרך מחסומים שונים בתת-תנאים המנוגדים להנחיות משרד הבריאות ותוך סיכון שלום הציבור.

הסחורה המוברחת הגיעה למחסן באזור התעשייה עטרות, ושם היא נארזה מחדש תוך זיוף חותמות הכשרות, תאריכי התוקף ואישורים וטרינריים. לאחר אריזת מוצרי הבשר שאינו ראוי למאכל אדם מחדש. בהמשך היום פרסמה המשטרה את רשימת המסעדות שעל פי החשד עשו שימוש בבשר המוברח מהשטחים, על פי הודעת המשטרה, להלן שמות המסעדות החשודות:

"צפרה", "טופולומפופו", "עד העצם" בהרצליה ובכפר סבא, "אוקטגון" בנהלל, "מוזס" ברמת החייל, "מעדני מניה" בראשון לציון ידע הבשרים" ברמת אביב. "הסינית האדומה" ת"א; "דיקסי" ת"א; סניפי "עד העצם" כפר סבא והרצליה; "ענק הבשר" בחולון, "בלאק אנגוס" נתניה, "אדום בר" ירושלים, "צפרה בע"מ" ת"א, "אצל דודי" ראשון לציון, "זוזברה" הרצליה, "הקצביה של שרון" שוק התקווה ת"א, "קימל" ת"א, "מעדני מניה" ראשל"צ, "טופולופומפו" ת"א, "מאסו מנוס" ת"א, "גוטיס פלאש" שכונת קראוויש באום אל פאחם, "קפה גלידה בע"מ" חיפה, "בייליס בע"מ" ראשל"צ, "צח ראכח" ת"א וב"קימל בגלבוע" באתר סקי בגלבוע.

הברחת בשר מהרשות לישראל, ארכיון (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

פקד שמואל ג'רבי, ראש מחלק חקירות בימ"ר ש"י, מסר כי "תיבדק מידת מעורבותם של בעלי המסעדות. בחקירתם קשרו חלק מהחשודים את עצמם לחשדות, וכבר בימים הקרובים צפויים להיחקר מעורבים נוספים. כרגע נבדקת מידת המעורבות של בעלי העסקים שרכשו את הבשר ונבדק אם ידעו על כך שהוא מגיע מהשטחים.

ג'רבי הוסיף כי "כרגע מצב החקירה טוב מאוד ויש לנו המון ראיות שקושרות את המעורבים לחשדות. במסגרת הפשיטה החרמנו 20 טון בשר מזויף שהיו במחסן ענק באזור א-רם. לחשודים מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון, ומרמה בנסיבות מחמירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר