השריפה בבתי ורשא

'הבית שלנו עלה בלהבות'; חשד: מאפיית מצות גרמה לשריפה

בכיבוי אש חושדים שמאפיית מצות פיראטית שפעלה במאה שערים גרמה לשריפה שהותירה עשרות ללא קורת גג. בעלת אחת הדירות: "הבית שהיה לנו עלה בלהבות. בלאגן מטורף של רגשות" (בארץ)

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שריפת הענק בבתי ורשא: חוקרי כיבוי האש בירושלים חושדים כי השריפה שפרצה הבוקר ב"בתי וורשא" בשכונת מאה שערים בירושלים נבעה בעקבות הפעלת מאפיית מצות פיראטית בדירה במבנה שנשרף. על פי החשד, במקום פעלה מאפיית מצות ללא אישור שעשתה שימוש בתנור גז ללא אישורים בטיחותיים שככל הנראה גרם לשריפה הגדולה.

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

גורמים בכב"ה ירושלים אומרים ל"כיכר השבת" כי נכון לעתה החוקרים לא הגיעו למסקנה סופית, אך הממצאים בשטח מראים בבירור רב כי התנור המסוכן הוא זה שגרם לשריפה. בכיבוי האש מצהירים כי אם החשש יאומת, הם יחתרו למיצוי ההליכים מול המפעילים בשיתוף עם משטרת ישראל.

(צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

אודי גל, דובר כב"ה מחוז ירושלים, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אכן החשד המרכזי הוא שהמאפייה הפיראטית שפעלה בבניין גרמה לפריצת השריפה. עם זאת, הוא מדגיש כי נבחנים כיווני חקירה נוספים. גל אומר כי גם הבנייה הלא חוקית במבנה גרמה לנזק גדול. לטענתו, אילולי הבנייה הלא חוקית והלא בטוחה, האש לא הייתה מכלה קומה שלימה ולא הייתה מעמידה בסכנה את הבניין כולו.

סקרנים באזור השריפה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בינתיים, שעות לאחר השריפה, מהנדס העירייה בירושלים הוציא צו סגירה לבניין כולו, לאחר שהשריפה שכילתה קומה בבניין גם גרמה לערעור היסודות ולסיכון המבנה. גורמי הרווחה בעיריית ירושלים סידרו לדיירי הבניין מקום לינה בבתי מלון בעיר, ובשעות אלו נערכים הגורמים הרלוונטיים בעירייה למצוא פתרונות עבור המשפחות.

"הבית החמוד שהיה לנו עלה בלהבות"

הפעילה החברתית רחלי איבנבוים שמתגוררת בבניין שפונה, כתבה הערב: "שואלים אותי הרבה מאד על איך זה לגור במאה שערים. ועל המשמעות של הבחירה הזו. אז הנה משמעות אחת. אפיה רשלנית של מצות מעבר לקיר של השכנים גרמה לבית החמוד שהיה לנו, זה שאירחתי בו בכיף משלחות, שצחקנו בו הרבה ואהבנו בלי סוף, לעלות בלהבות גדולות וכתומות במופע תזזיתי מול 59 לוחמי אש (כך לפי דובר כיבוי האש שלו זה עוד אייטם) ומאות הסקרנים שבשבוע הבא ירוצו לצפות באטרקציה אחרת".

(צילום: מאיר בן חמו)

"בספר ה"איך מתנהגים" שלי כתובים הרבה מאד חוקים. אבל על שריפה ששולחת אותנו לקראת תקופת יציאת מצרים לחיי הומלסיות משל עצמינו - לא כתוב ממש כלום".

ניר ברקת בזירה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"בלאגן מטורף של רגשות. הכי הרבה דאגה. כן, גם כעס. לא מעט אשמה, איך למען ה' אני רחוקה. איך. בלי סוף הודיה שכולנו בעצם בסדר. גאווה אדירה בצוות שהשארתי מאחור וברוח הספורטיבית והאופטימית שלהם וגם התלבטויות וצורך לקבל החלטות כאן ועכשיו" הוסיפה איבנבוים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר