משפחת המחבל: "נתבע את ישראל בבית משפט ישראלי"

משפחתו של המחבל עבד אל-פאתח א-שריף, שחוסל לאחר שניסה לדקור חיילים בחברון ביום הפורים, הצהירה כי תתבע את צה"ל והחייל בבית משפט ישראלי בגין הנזקים שנגרמו (חדשות, בארץ)

החייל שחיסל את המחבל (Corinna Kern/Flash90)

משפחתו של המחבל עבד אל-פאתח א-שריף, שחוסל לאחר שניסה לדקור חיילים בחברון ביום הפורים וסרטון שתיעד את חיסולו לאחר שנוטרל עורר סערה, הודיעה הערב (שני) כי תגיש תביעה נגד צה"ל ונגד החייל שחיסל את עבד - בבית המשפט בישראל.

דודו של המחבל, פתחי א-שריף, אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שכינס הערב בחברון כשהוא מצהיר כי תוגש תביעה בגין "הנזקים שנגרמו לעבד".

פתחי הוסיף ודרש מהרשות הפלסטינית להתערב ולדרוש מבית הדין הבינלאומי בהאג להתערב ולסייע בהשבת גופתו של המחבל שנכון לעתה מעוכבת במכון המשפטי לרפואה באבו כביר.

סרטון החיסול שעורר את הסערה (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

אמש (ראשון) מסרו גורמים המעורים בחקירת החייל שחיסל את המחבל בחברון טוענים כי שני רופאים פתולוגיים, ישראלי ופלסטיני, שניתחו את גופת המחבל שחוסל, קבעו כי הכדור שירה החייל בראשו של המחבל - הוא זה שגרם למותו של המחבל ולא הכדורים שנורו לעברו בעת שניסה לדקור את הלוחמים בחברון. מהמכון לרפואה משפטית סירבו להתייחס לממצאים.

פרקליטיו של החייל מסרו בתגובה כי "ככל שהתוצאה תהיה שהמחבל נהרג מירי הלוחם, הרי שזה מחזק את גרסתו שחש סכנת חיים ממשית לו ולכוח שנמצא בזירת הפיגוע ופעל כדי לנטרל את הסכנה בשל תזוזותיו המחשידות של המחבל, שלבש מעיל ביום חם בחברון - ולנוכח ההתרעה מפני פיגוע משולב עם חגורת נפץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר