ראיון:

מהפכת ההכנסה מהבית הסוחפת את הציבור החרדי

זה מוזר. כשרואים מבחוץ את ההישגים של אדם טל (32) קל להתרשם כי מדובר במיליונר צעיר אשר עבר אינספור הכשרות ועומל מסביב לשעון. אך בפועל? טל גורס כי הוא עובד פחות מ-3 ביום, ולא מחזיק בשום יכולת מיוחדת. לכבוד סדרת הסרטונים החדשה שלו שהפכה להיט, ניסינו לברר - איך זה יכול להיות? (כלכלה)

כיכר השבת | מקודם |

הסיפור של אדם טל מוזר. כבר בגיל 11 חלם שלא יצטרך לעבוד כשיהיה גדול. אך כשהעז להביע שאיפה זו בפני אחרים, הוא נתקל בבוז ובחוסר אמונה של חבריו, מוריו והוריו. חוסר אמון זה התבטא באי התאמתו למסגרות המקובלות. טל נזרק מהתיכון, מכל עבודה שהיא, ו״אתה תצחק, אבל אפילו מגן הילדים".

אדם טל: "אפילו זרקו אותי מגן הילדים".

אך בגיל 26 הכל השתנה. זאת הייתה השנה הראשונה בה חצה בפעם הראשונה את גבול מיליון השקלים. והעובדה המפתיעה מכולן? זה קרה בכמה שעות עבודה בודדות, "אולי 3 שעות" כפי שהוא מעיד. ברגע הזה, הוא יודע שניצח, שמהיום, יראו אותו בצורה שונה. שמהיום, יכבדו אותו.

כיום, טל שואף להסיר את תדמית "הקוסם" אשר נדבקה אליו בעולםשיווק-השותפים בציבור החרדי, אשר גילה את האפשרות לעבוד מהבית ולהרוויח פרנסה ראויה, ועט עליה מאחורי וילונות סגורים. רבים רוצים בעצתו, מבקשים עזרתו, ובשל כך- אין זו משימה פשוטה להשיג ראיון עם טל.

אך כעת, כשסדרת הסרטונים שלו המלמדת מהו הצעד הראשון בעולם האפילייט (Affiliate, שיווק שותפים) פתוחה לצפייה, נפתח גם האינטרס של טל לדון בשיטותיו.

ראיון:

אדם, אתה אומר שכל אחד יכול להגיע להישגים דומים. לשבת בבית ולעשות בכמה שעות עבודה אלפי שקלים. איך זה אפשרי?

"תראה, הרבה זמן שיקרתי לעצמי וחשבתי שאני יותר חכם מהממוצע ובגלל זה דווקא אני הצלחתי. יכול להיות שמדובר במחשבה טבעית שעולה בראש של מי שמכניס סכומי כסף כאלה".

אוקיי, אתה רק מאשש את טענתי.

"רגע, לא סיימתי. יודע מה גיליתי בחמשת השנים האחרות? עשרות אנשים רגילים לגמרי. כל אחד מהם מרוויח יותר כסף ממני באותה הדרך. ושמע, זה פגע לי באגו לא מעט. הרגשתי פתאום כמעט טיפש. איך יכול להיות שהם מרוויחים יותר ממני, כשברור שלא מדובר באנשים מבריקים?".

איך באמת זה יכול להיות?

״כי קיימת תכונה אחת ויחידה שמבטיחה את ההצלחה שלך בשיווק-שותפים - התמדה. לא מנת השכלה. לא חינוך. לא תעודות. לא הכשרות. לא קשרים. לא כלום. רק התמדה".

לקריאה נוספת:

* הדרכת וידאו חושפת כיצד אפשר לצאת לחירות כלכלית לקראת פסח.

* הסיפור הנורא שכמעט גרם לעצמאי להתאבד אך הוביל אותו לגלות מכרה זהב.

אבל לא יכול להיות שהגעת לעולם שיווק-השותפים עם אפס ידע.

"תראה, היום? זרוק אותי עם מחשב באי בודד, ואני אדע לעשות כסף. אבל כשהתחלתי? לא ידעתי דבר על שיווק. רק הסתכלתי ב2-3 נתונים וידעתי שאני צריך לשפר אותם. אז ניסיתי הרבה דברים, ועם הזמן הבנתי ששיווק שותפים זה בעצם משחק שאתה צובר בו נקודות ועולה שלבים, רק שכאן- הנקודות זה בדולר או שקל".

טל וחבריו:
טל וחבריו: "פשוט משחק שאתה צובר נקודות ועולה שלבים - רק שהנקודות הן בדולר או שקל".
הגדלה

ועכשיו, אולי תסביר לקוראים מה זה שיווק-שותפים?

"חיכיתי לשאלה הזאת (צוחק). שיווק-שותפים הוא מודל הרווח שנותן לך חופש. אתה יכול להכניס הרבה כסף בלי מוצר, בלי לדבר עם אף לקוח, בלי להחזיק מלאי ובעצם, בלי כאב ראש של כל עסק אחר".

איך?

"מוכרים מוצרים של אחרים באינטרנט ולוקחים הביתה עמלה, שיכולה לעמוד גם על 100%".

זה לא ממש מסוכן?

"זה האינטרנט. זה לא מסוכן בגלל שאפשר להתחיל בקטן. אני התחלתי עם הוצאה יומית של 5 דולר".

זה לא נשמע הגיוני עסקית.

"תקשיב, ככה זה עובד: בוא נגיד שאתה מקדיש ביום 5 דולר לפרסום מוצר מסוים, ויש מלאי אינסופי של מוצרים. אחרי יום-יומיים הנתונים מראים לך מה לשנות בפרסומת, כדי לגרום לה להיות טובה יותר ולמכור את המוצר. אתה איתי?".

כן.

"אז עכשיו, בשבוע הראשון נכנס לך 3 דולר על ה-5 דולר שהוצאת. צריך לשנות משהו בגלל שאתה כרגע מפסיד, נכון? אז אתה מסתכל על לוח המחוונים שלך, ומתכוונן לפיו. בשבוע העוקב, המצב השתפר לך. אתה עכשיו מכניס 6 דולר על ה-5 דולר הוצאה".

עדיין, להרוויח רק דולר ביום?

"זאת רק ההתחלה. אתה ממשיך לשחק ועכשיו, על כל 5 דולר שאתה מוציא אתה מכניס 10 דולר, ואז נשאר לך בכיס רווח של 5 דולר".

מדוע לטרוח בשביל סכום כזה?

"בגלל שתודה לאל, היום אנחנו חיים בעידן האינטרנט. ואתה יודע מהי נקודת החוזק של האינטרנט? מינוף אינסופי. יש לך קהל בלתי מוגבל. אז אתה אומר לעצמך - רגע, אם זה עובד ב-5 דולר, מה קורה אם אפרסם ב-50 דולר?”

ומה קורה?

"בוקר אחרי זה אתה מתעורר עם 100 דולר. ואז אתה שואל: רגע, אם זה עובד ב-50 דולר, מה יקרה אם אפרסם ב-500 דולר? והנה, הכנסת 1,000 דולר ביום ושמרת על 500 מהם בכיס שלך. אני זוכר את הבוקר הראשון שזה קרה לי. תבין, אני צעירון בן 25 שמבין שהתעשר ב-2,800 שקל, בזמן שישן. רעדתי בלי שליטה. לא יכולתי שלא לחשוב על כל מי שאמר שאני לא אצליח. ואשתי מיטל, שגם עושה שיווק-שותפים, צרחה מאושר".

סיכון מזערי. "הכול התחיל עם 5 דולר ביום".

ולא חששת שזה ייפסק?

״כמובן שכן. עדיין עבדתי בעסק שלא אהבתי בגלל שאמרתי לעצמי ש׳ש גבול לכל ברכה. אבל זה התברר כלא יותר מפחד לא מבוסס. לאחר כשישה חדשים התחלתי לטעום את המיליון הראשון, עזבתי הכל ואני ואשתי עברנו לעסוק אך רק בשיווק השותפים".

אם כך, מדוע אתה מוכר קורס שמלמד איך לעשות שיווק-שותפים?

"האמת חייבת להיאמר. שיווק-שותפים אמנם מאפשר לך להרוויח פרנסה נהדרת ולא לדאוג מכסף כל הזמן, אבל מדובר בתחום משעמם להחריד. אתה מוצא מוצר, משחק כמה ימים עם הפרסומת לפי הנתונים, מעלה תקציב ומרוויח כסף. ברגע שאתה קולט את הטריק ויודע מה לעשות, נמאס לשבת מול המחשב ולהתעסק רק בזה".

נשמע טוב מדי.

"אני ממליץ לך לעמוד במצב הזה בעצמך, כדי להבין כמה אתה טועה. בשנת 2010 אני ואשתי רק טיילנו בעולם, אכלנו שלוש ארוחות ביום במסעדות יקרות, ולא נהנינו מאף רגע בגלל השעמום. כדי לשמור על שקט כלכלי, עכשיו רק מיטל עוסקת בשיווק-השותפים. שתבין, היא חזרה לעבוד יומיים אחרי הלידה של הבן שלנו, לא בגלל שהייתה חייבת אלא כי היא נכנסה לחרדות שהילד יגדל להיות עני… בינתיים, אני עברתי להתעסק בדברים אחרים".

במה למשל?

"בשנת 2012 יצרתי שיתוף פעולה עם יזם צעיר שהייתה לו רשימת תפוצה באימייל של 3,000 מנויים. שלחנו להם טיפים על שיווק ועשיית כסף באינטרנט. הרגשתי את האדרנלין פועם בוורידים בכל פעם שקיבלנו מכתב תודה מלקוח שיצא ממירוץ העכברים, וזה הפך לסוג של התמכרות. שם גיליתי את החלום שלי".

מהו?

"להרוויח מספיק מהמקצוע החדש שלי כמורה, כדי שמיטל תוכל להפסיק עם שיווק-השותפים".

הנתונים מספרים כי במחזור האחרון של הקורס שלך, "הפושטק", נכחו כ-547 תלמידים.

"זה נחמד, אבל עדיין לא מספיק. בגלל זה פתחתי שוב פעם את הרישום, כדי שיהיו לי מספיק תלמידים שיאפשרו לי להפסיק ב-2016".

ולמה קראת לקורס בשם לא רציני כזה?

"בגלל שמשווקי השותפים הם הפושטקים של עולם השיווק. הם עובדים מהמיטה, מהים, ממסעדות ומחו"ל בלי אף אחד על הראש. אתה יכול לעבוד בכפכפים כמוני, אתה יכול לעבוד בחליפה. זה לא משנה".

עולם של חופש. "אתה יכול לעבוד בכפכפים ואתה יכול לעבוד בחליפה. זה לא משנה".

מהן התוצאות של תלמידי המחזור הקודם?

"כמו שאמרתי, מי שהתמיד- ראה תוצאות שלא דמיין. ופה יש לי מילה טובה לתת לקהל החרדי שלי - גם לגברים וגם לנשים - יכולת ההתמדה של הקהל החרדי גבוהה משמעותית מזו של החילונים, לא יודע למה. למשל שלמה, אבא לחמישה שהיה על סף פשיטת רגל. רכש את הקורס בשקל האחרון שלו והיום מרוויח בחודש כ-43,000 שקל נטו, קנה דירה בשכון ההסתדרות בבני ברק, וטס בשלושת החודשים האחרונים לברוקלין לפגישות עם סופר-אפייליטס יהודים הטובים בעולם".

אז התמדה היא מילת המפתח?

״חד וחלק. תבין, קח 10 אנשים שמנסים לעשות משהו. 5 יתייאשו אחרי הניסיון הראשון. 3 יתייאשו אחרי הניסיון השני ועוד 2 יתייאשו אחרי הניסיון השלישי. ורק אחד מהם… זה שלא מתייאש ומנסה שוב ושוב, נשאר לבד במשחק ולוקח את הקופה לעצמו. כמעט בלתי אפשרי לא להצליח, כשאתה יודע להתמיד".

הצעד הראשון שלך בשיווק שותפים: סדרת הסרטונים שהפכה ללהיט עם 29,000 צפיות.

וכיצד אני והקוראים יכולים לקבל מידע נוסף?

"לקראת פסח, שחררתי את סדרת הסרטונים לצפייה בחינם שמלמדת על איך להתחיל שיווק שותפים, אני ממליץ להיכנס ולהירשם לפני שהיא יורדת מהאוויר. ״

>> כדי להיכנס לסדרת הסרטונים החינמית על שיווק השותפים לחץ כאן <<

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר