ההפרדה והסערה

בצלאל סמוטריץ': "אשתי לא רוצה חפלות של ערביות"

ברשת ב' נחשף כי בבתי חולים רבים יש הפרדה בין יולדות יהודיות ליולדות ערביות. בתגובה, צייץ ח,כ סמוטריץ' כי אשתו לא רוצה חפלות של ערביות וחולל סערה כשהואשם בגזענות (בריאות, בארץ)

(צילומים: חן ליאופולד ויונתן זינדל - פלאש 90)

בבתי חולים רבים ברחבי הארץ ישנה הפרדה בין יולדות יהודיות ליולדות ערביות, בניגוד להנחיות משרד הבריאות האוסרות זאת, כך נחשף הבוקר (שלישי) ברשת ב' של 'קול ישראל'.

לפי הדיווח ברשת ב', מדובר בבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים, איכילוב בתל אביב ומאיר בכפר סבא.

בכל בתי החולים הכחישו שישנה הפרדה כזאת, חלקם ציינו כי אם היולדות מבקשות זאת, מתחשבים בהן כפי שמתחשבים בבקשות אחרות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לרשת ב' כי "המשרד אוסר כל הפרדה משיקולי אפליה. הנחיות משרד הבריאות הן כי אין להפריד בין סוגי אוכלוסייה, לא לפי דת, ארץ מוצא, עדה או כל הפרדה אחרת".

בעקבת הדיווח, העלה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ציוץ שחולל סערה. "אשתי ממש לא גזענית, אבל אחרי לידה היא רוצה לנוח ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות", צייץ סמוטריץ'.

צפו בתגובתו של ח"כ אלעזר שטרן

סמוטריץ' הואשם בגזענות בעקבות הציוץ. בתגובה, כתב: "ולכן טבעי שאשתי לא תרצה לשכב ליד מישהי שהרגע ילדה תינוק שאולי ירצה לרצוח את התינוק שלה עוד עשרים שנה. הכי טבעי והכי נורמלי בעולם".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) הגיב ואמר כי "חייבים לעצור את זה. גזענות היא גזענות היא גזענות. מי שחושב שבבתי החולים נפריד בגלל הבדלי מנטליות בין יהודים לערבים, יפריד מהר מאוד בין אשכנזים לספרדים, אתיופים למרוקאים. גם שם יש הבדלי מנטליות לגאוותנו ולשמחתנו. גזענות היא גזענות היא גזענות.

"אני רק רוצה להרגיע את העם, זה רק 61 שבשמם מנסים לפרק את כולנו. אנחנו נשים לזה גבול. אנחנו ידענו שמי שמתחיל בלהעיף ערבים מכל מיני מקומות בכנסת, יגמור בבתי החולים ובסוף יגמור את כולנו. אנחנו נעצור את זה".

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) כתב לסמוטריץ': "בצלאל, כמה מחברינו הטובים הם יהודים שעושים חאפלות מהנות במיוחד. מציע לך למחוק את הציוץ הגזעני הזה".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כתב בציניות: "רוח סמוטריץ' מנשבת מעל מחלקות היולדות בארץ".

בעקבות הפרסום, מבהירים במרכז הרפואי הדסה כי "בתי החולים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים גאים על היותם מרכז רפואי שהוא סמל לדו קיום המתקיים בו בכל מחלקה ויחידה, הן בתמהיל האנושי של צוותי הרפואה והסיעוד והן במגוון המטופלים הבאים בשערינו. איכות הרפואה וקבוצת כוכבי הדסה מושכים להדסה ציבורים שלמים ממדינות שונות, מרקע תרבותי שונה ודתות שונות. כולם מתקבלים על ידי ההדסאים בחיבוק ובאמפתיה וכולם זוכים לטיפול הרפואי המצוין של הדסה ולתנאי אשפוז נפלאים.

"מדיניות הדסה הינה אפוא מדיניות של חיבור בין מטופלים במחלקות השונות לרבות ביולדות, כאשר שונות תרבותית, דתית, לאומית או אחרת היא מחזה נפרץ במרכז הרפואי הדסה.

"הצוותים בכל המחלקות קשובים כמובן לכל צרכי המטופלים ובאופן מיוחד לכל צרכי היולדת בכל תחום ונושא, זאת מתוך תפישתנו כי לידה אינה מחלה ולכן צוות ההדסאים מפנק את היולדות ודואג שחוויית הלידה המתחילה מהקורסים להכנה ללידה , דרך מטעמים המוגשים להן בארוחות שהוכנו על ידי השף המיוחד של מחלקות היולדות וכלה בשחרור או בהפניית היולדת אל מלון יולדות הדסה – תהייה חוויה נפלאה לכל המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר