עדות בבית הדין

החייל שירה במחבל המנוטרל: "ידיי היו מגואלות בדם. הייתי נסער"

בבית הדין הצבאי נערך דיון בבקשה להחזיר את החייל היורה מחברון למאסר מלא. פרקליטו, הקריא חלק מעדותו • "לא סתם יריתי. הייתי נסער. אם הייתה חגורת נפץ הייתי בקבר - לא בבית הדין" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: ליאור פז ודנה קופל - ymet)

החייל שירה במחבל המנוטרל בחברון הגיע היום (שלישי) לדיון בבקשת התביעה הצבאית להחזירו למעצר מלא בכלא צבאי, במלך הדיון הקריא עו"ד איל בסרגליק, פרקליטו של החייל, קטע מתוך עדותו.

במהלך עדותו טען החייל: "לא הייתי יורה בו סתם, אלא אם הייתי מרגיש סכנה ממשית, ראיתי אותו מזיז את היד ואת הראש, לא סתם יריתי".

לדבריו: "ידיי היו מגואלות בדם חברי הפצוע. הייתי נסער. בשבריר שנייה החלטתי לירות. אתם חוקרי מצ"ח פה במשרד ולא בשטח, שם יכולים לירות עליכם ולזרוק עליכם בקבוקי תבערה".

החייל ביקש להדגיש בעדותו: "אם הייתה חגורת נפץ הייתי בקבר - לא בבית הדין", והסביר כי ירה לכיוון ראשו של המחבל "כי אם הייתי יורה ליד או למרכז הגוף אז חגורת הנפץ הייתה מופעלת. המעיל היה מנופח כאילו היה לו משהו מתחת".

מנגד, התובעת הצבאית אמרה כי בידיהם "סרטון שמציג את החייל לאחר האירוע בזמן פינוי הגופה, ובו ניתן לראות שהוא לא היה נרגש ונסער כפי שטען".

לדבריה: "גרסת החשוד מתפתלת ומתפתחת ולכן טענתו על החשש למטען אינה כנה. אנו לא מאמינים לגרסתו שפעל מהגנה עצמית. נוכיח גם שבעצם פעולתו הוא פעל בניגוד להוראות".

התובעת הוסיפה כי "טענות החייל גם אינן הגיוניות. טענתו המאוחרת על המטען נועדה למזער את ההשלכות של המעשה שלו".

בית הדין הצבאי יפרסם בשעות הקרובות את החלטתו האם לקבל את בקשת התביעה ולהחזיר את החייל למעצר מלא בכלא צבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר