אזהרה לחג

איתן כבל: "עלול להיווצר מחסור של ביצים בפסח"

במהלך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, הזהיר היו"ר ח"כ איתן כבל כי לקראת חג הפסח הקרוב עלול להיווצר מחסור בביצים. לדבריו: "משווקים נמנעים מלייבא ביצים מחשש שהן תושמדנה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

במהלך דיון בוועדת הכלכלה התייחס היו"ר ח"כ איתן כבל להיערכות ענף המזון לקראת חג הפסח הקרב. כבל הזכיר את המחסור החמור שהורגש במדפים בראש השנה האחרון ובחגים שאחריו ואמר כי "הוועדה פעלה רבות מאז על מנת שמראות של מדפים ריקים לא יחזרו על עצמם".

לדבריו: "לא נאפשר שהחגים שוב יפרצו ללא התראה מוקדמת. החקלאים עומדים בסיכומים איתם והביאו לירידה של 15% במחיר העוף, וצריך לוודא שההוזלה תגיע גם למדף במחיר לצרכן".

לדבריו: "מועצת הלול מעבירה לוועדה דיווח חודשי על המחירים והוועדה נמצאת בפיקוח צמוד ועקבי אחר הנושא".

ח"כ איתן ברושי הוסיף ואמר כי "לאחרונה אנחנו עדים לגל הצפות של יבוא בשר פיגולים ובשעות האחרונות מתווסף לכך מידע על יבוא ביצים עם סלמונלה. מדיניות היבוא הפתוחה של משרד האוצר היא סכנה לבריאות והגברת היבוא יכולה לגרום לאסון. המדינה נותנת אישור ליבוא ומסכנת את הציבור".

באשר לביצים אמר כבל כי "עלול להיווצר מחסור בפסח בגלל שמשווקים נמנעים מלייבא ביצים מחשש שהן תושמדנה בגלל סלמונלה. בעניין זה הגיע מנכ"ל משרד החקלאות לסיכום עם האוצר על פיצוי למשווקים במקרה של השמדת היבוא".

מנכ"ל מועצת הלול, שמואל לויט, אמר כי "לא צפוי שום מחסור בביצים. משווקים לא מייבאים ביצים לא בגלל הסלמונלה אלא בגלל שהם חושבים שאין צורך בכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר