"זוכה להערצה מהורים"

מטפלת חרדית נחקרה בחשד להתעללות והזנחה

חודש לאחר שפעוט נמצא ללא רוח חיים בביתה של מטפלת חרדית מוכרת בשכונת גבעת שאול בירושלים, ככל הנראה כתוצאה ממוות בעריסה, המטפלת נחקרה. עורך דינה: "מדובר באשת חסד" (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חודש לאחר שפעוט נמצא ללא רוח חיים בביתה של מטפלת חרדית מוכרת בשכונת גבעת שאול בירושלים, ככל הנראה כתוצאה ממוות בעריסה, אמש (שני) נחקרה המטפלת במרחב מוריה של משטרת ירושלים בחשד להזנחה והתעללות בתינוקות שהיו תחת אחריותה.

המטפלת חשודה כי התנאים בביתה לא אפשרו טיפול נאות בפעוטות שעל שמירתם היא הופקדה, זאת לאחר שבביקור בביתה נמצאו ליקויים שלא מאפשרים את הפעלת הפעוטון. בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בירושלים, שוחררה המטפלת בתנאים מגבילים והתחייבה שלא להפעיל את הפעוטון במשך 180 יום.

(צילום ארכיון: כיכר השבת)

עו"ד יאיר גולן שמייצג את המטפלת אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר באשת חסד שבמשך שנים רבות מסייעת למגזר, החשודה מנהלת סוג של שמרטף מורחב וזוכה להערכה והערצה מכל ההורים. לפני כחודש אחד התינוקות שהיו במשמורתה נפטר מתסמונת מוות בעריסה, המטפלת הזעיקה אמבולנס ואכן נקבע מותו בשל תסמונות זו, מוסכם על הכל כי לא יוחסה לה כל אחריות לגרימת המוות הזו והיא לא נחקרה כחשודה כלל בעניין זה".

"במהלך החקירה בוצעה בדיקה בדירתה והסתבר כי אין לה את כל הרישיונות הנדרשים והתנאים שהחוק מחייב להחזקת פעוטון מסוג זה" אומר עורך דינה. בדיון הבוקר הבהיר עו"ד גולן כי יש פער גדול בין האספקט המנהלי לפלילי, אמנם היא לא קיבלה את הרישיונות הנדרשים לנהל מוסד מסוג זה.

עו"ד גולן מבהיר כי "אין כל טענה מכל מין וסוג שהוא שנעברה בדירתה עבירה כל שהיא של התעללות או הזנחה בילדים, הדופי היחידי הוא שהיא לא קיבלה את ההיתרים המתאימים לניהול מקום זה וברגע שתקבל את ההיתרים היא תשוב ותנהל מקום מסוג זה".

גולן אומר כי "היא ממשיכה להיות נערצת על ידי כל ההורים ששלחו את ילדיהם משך שנים רבות להשגחתה, ואין חולק כי היא זוכה לשבחים מרובים על הטיפול המסור שהיא מעניקה לכל התינוקות והילדים שמובאים לדירתה".

עו"ד גולן מוסיף כי "עם השלמת ההליכים בנושא ההיתרים היא תשוב ותמלא את תפקיד החסד שהיא עושה גם בעתיד". לדבריו, המטפלת החזיקה את הפעוטון כמעשה חסד וקיבלה מההורים סכומים מזעריים, חלק מההורים לא נדרשו כלל לשלם עבור שירותי השמרטפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר