יעלון לא נרגע

שר הביטחון תוקף: "ראשי כנופיות לא יקבעו את הוראות הפתיחה באש"

שר הביטחון משה בוגי יעלון תקף שוב את הקמפיין נגד הרמטכ"ל בעקבות מעצרו של החייל שחיסל מחבל ואמר כי "ראשי כנופיות לא יקבעו את הוראות הפתיחה באש, אלא הרמטכ"ל" (חדשות, פוליטי)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הביטחון משה בוגי יעלון התייחס היום (שלישי) שוב לכרזות שנתלו סמוך לקרייה בתל אביב בגנותו של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ולהתקפות שסופג הרמטכ"ל בעקבות התבטאויותיו שפרשת החייל מחברון. יעלון אמר כי "הרמטכ"ל, ולא ראשי כנופיות, יקבעו את הוראות הפתיחה באש".

יעלון הוסיף ואמר כי "לא אכנס להליך הפלילי. התייחסתי להליך הפיקודי שהסתיים והיה חד בשל המעשה החמור, שנוגד את החוק, הערכים ואת הוראות הפתיחה באש. איש מאיתנו לא הזכיר את המילה רצח ויש פה מניפולציה במושג רצח. החייל רק הוזהר בתחילת החקירה לעבירה החמורה ביותר רצח ובהמשך העבירה הפכה להריגה".

החייל שירה במחבל בבית הדין, היום (צילום: ליאור פז - ynet)

יעלון התייחס לשיחת הטלפון שקיים ראש הממשלה נתניהו עם הוריו של החייל ואמר כי "לא אכנס למה שביני לראש הממשלה. אני מודאג מהאווירה הציבורית ומהעליהום על הצבא. יש גל התלהמות חסר תקדים. אני מציע שאת נוהלי הפתיחה באש יקבע הרמטכ"ל ולא ראשי כנופיות".

הירי שעורר סערה (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

מוקדם יותר התייחס יעלון לחייל במהלך שיחה עם תלמידים לפני גיוס בבקעת הירדן ואמר כי "גם המפקדים של החייל ראו שיש שם התנהגות חריגה והחלו תחקיר עוד לפני פרסום הסרטון. המונח 'רצח' צף רק לאחר שהחלה חקירת מצ"ח כסעיף משפטי. תדעו לכם, אני מאוד מודאג ממה שמתרחש מאז האירוע. מי שנותן גיבוי לחייל כזה לא נותן גיבוי לחוק ולערכים שלנו. ההפגנות מול בית הדין הן לא נכונות. יש כאן המון מניפולציות מסוכנות שעלולות לדרדר את החברה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר