הבחירות בארה"ב

הפריימריז בוויסקונסין: תבוסה לדונלד טראמפ, ניצחון לסנדרס

דונלד טראמפ נחל תבוסה בפריימריז בוויסקונסין כאשר טד קרוז ניצח אותו בפער של 20 אחוזים. במפלגה הדמוקרטית ניצחון נוסף לברני סנדרס על פני קלינטון שמפסידה בפעם השישית (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נחל תבוסה. טראמפ (צילום: shutterstock)

הפסד צורב לדונלנד טראמפ, המועמד המוביל בפריימריז הרפובליקנים לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב, בבחירות המקדימות שנערכו אמש (שלישי) במדינת וויסקונסין. לאחר ספירת יותר ממחצית הקולות במדינה עולה כי המתמודד טד קרוז ניצח את טראמפ בפער של למעלה מ-20%.

גם במפלגה הדמוקרטית הפתיע המתמודד ברני סנדרס שניצח בפעם השישית ברציפות את הילרי קלינטון, שעדיין מובילה בסיכום הכולל.

להערכת פרשנים ההפסד הגיע לאחר סדרת תקלות שהתרחשו בקמפיין של איל הנדל"ן בראשם ההתבטאות השנויה במחלוקת שלו בשבוע שעבר בנוגע להענשת נשים שעושות הפלות, התבטאות עליה נאלץ להתנצל מאוחר יותר.

המתמודד טד קרוז נשא נאום ניצחון בו הצהיר כי "זוהי נקודת מפנה בקמפיין, זו קריאה למצביעי אמריקה, יש לנו בחירה והיא אמיתית. כתוצאה ממה שקרה הלילה אנחנו נצליח להשיג 1237 צירים כדי שאקבל את מינוי המפלגה הרפובליקנית, בין אם יהיה זה לפני הוועידה או במהלכה. אנחנו מנצחים כי אנחנו מאחדים את המפלגה הרפובליקנית".

הברכה של האדמו"ר מסאטמר: "תהיו עשירים כמו טראמפ"

עוד אמר כי לאחר שייבחר לנשיאות "נבטל את ההסכם הקטסטרופלי עם איראן ונהרוס את דאעש".

במקביל נשא סנדרס אף הוא נאום ניצחון בו הצהיר בפני תומכיו כי "המומנטום לצידנו, על פי כל הסקרים אנחנו נביס את טראמפ בפער גדול יותר מאשר קלינטון".

עבור טראמפ שנהנה עד עתה מתדמית של ווינר מדובר במכה מוראלית קשה שכן ההפסד יעודד גורמים במפלגה הרפובליקנית המנסים "לחסום" את מועמדותו זאת בשל אופיו הבעייתי, לדבריהם.

טראמפ השקיע מאמצים רבים לנצח בוויסקונסין ואף נעדר משמחת ברית המילה לנכדו בן לבתו איוונקה (יעל) שהתגיירה ושהתקיימה בתחילת השבוע במנהטן שבניו יורק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר