נגד הגזענות

יחימוביץ' על סמוטריץ': "דובר הימין הגזעני"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מגיבה לתמיכתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בהפרדה בין נשים יולדות יהודיות לערביות. "אני לא מוכנה לשאת גזענות. היא מחרבת, היא מסוכנת, היא מזהמת". (פוליטי)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: flash90)

במכללת עמק יזרעאל נערך היום (רביעי) כנס הארץ לשלום שמנייד את פעילותו ברחבי הקמפוסים בארץ. שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) נאמה במפגש הראשון בסדרה של כנסים: "מועד ב' לשלום - חושבים עם הארץ בקמפוס". עוד משתתפים בכנס: חבר הכנסת אחמד טיבי, אלדד יניב, העיתונאי גדעון לו ועוד.

יחימוביץ' פתחה את נאומה בתגובה לדבריה של שרת המשפטים, איילת שקד, על בית משפט העליון: "אני חושבת שאנחנו עולים כיתה ברמת האיום על מערכת המשפט הישראלית ועל שלטון החוק בישראל" אמרה יחימוביץ', והוסיפה: "יש פה קריאת תיגר על הפרדת הרשויות במדינת ישראל, על עצמאות הרשות השופטת וניסיון השתלטות פוליטי מכוון על מערכת השפיטה. זה צריך להדליק לא נורה אדומה אלא כתובת אש מאד גדולה".

כזכור, שרת המשפטים הציעה להצר את צעדיו של בית המשפט העליון בעקבות פסיקותיו האחרונות. יחימוביץ' גינתה את דבריה: "תארי לעצמך שר ביטחון שהיה משתלח כך במערכת הביטחון".

בהמשך דבריה התייחסה יחימוביץ' לנושא הגזענות במדינה: "לא מוכנה לשאת גזענות" אמרה יחימוביץ', "איתה אי אפשר לתקשר. היא מחרבת, היא מסוכנת, היא מזהמת את החברה, ואתמול ראינו את הביטוי המרהיב והקיצוני שלה מפי דובר הימין הגעזני חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', עם כל ההגיגים על לידה יהודית טהורה לידי יהודים בלבד".

גם חבר הכנסת אחמד טיבי התייחס בדבריו לתמיכתו של סמוטריץ' בהפרדה בין יולדות ערביות ליהודיות: "הדברים של סמוטריץ' בגרמנית היו נשמעים יותר אותנטיים".

בנושאים מדיניים התבטאה יחימוביץ' נגד הממשלה וקראה לפוליטיקאים מהימין להציג פתרון מדיני: "אין שום דבר בנושא הזה בקווי היסוד של הממשלה". היא המשיכה לטעון כנגד האבסורד של הממשלה אשר מתיימרת להציג עמדות ביטחוניות אך בפועל רק מגיבה ולא יוזמת כלום. לדבריה צריך להתניע מחדש את חזון שתי המדינות ולהגיד שאי אפשר זהו שקר וכזב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר