בגלל צעקת ה"פרזיט"

"מרן הרב שך לא הצליח להתרכז בתפילה בגלל שולמית אלוני"

"הרב שך קרא לי ואמר שלא הצליח להתרכז בתפילה בגלל ששולמית אלוני צעקה לי 'פרזיט, לך לצבא' - הוא שלח אותי לעורך דין". ח"כ גפני חשף סיפור נדיר: כך חשש מרן הרב שך מגזירת הגיוס (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

במסגרת אירוע ועידת "דגל התורה", סיפר הערב (רביעי) יו"ר התנועה ח"כ משה גפני על חששו הגדול של מרן הגאון רבי אליעזר מנחם מן שך מגיוס בני ישיבות, עד כדי כך שלא הצליח להתרכז בתפילת ראש השנה בעקבות צעקת "פרזיט" לח,כ החרדי במליאת הכנסת.

"יום אחד הרב שך קרא לי ואמר צריך לסגור את דגל התורה", סיפר ח"כ גפני, "באתי לבני ברק והרב שך סיפר 'הייתי בתפילה ולא הצלחתי להתרכז בתפילה', הוא סיפר ששמע את שולמית אלוני צועקת עליי פרזיט. לך לצבא".

מרן הרב שך. לא הצליח להתרכז בתפילה (צילום: לע"מ)

"הוא אמר 'לך תיקח עורך דין', לקחנו את וינרוט (עו"ד יעקב וינרוט. י.כ), הרב שך חשש שרוצים לגייס לצבא. בסוף התברר שמי שצעקה היתה גאולה כהן מהימין, אבל אצל הרב שך שלא הסתכל על נשים זה היה נדמה כשולמית אלוני".

"אמרתי את הדעה בעד הסכמי שלום. זו הדעה של הרב שך וכל גדולי ישראל" סיפר גפני על ראשית דרכו בכנסת. "דרך אגב, גם לנתניהו אנחנו אומרים אל תהיה קיצוני, לא בימין ולא בשמאל". בשלב זה, סיפר גפני על העברת שרשרת ההנהגה והרחיב על העברת השרביט ממרן הרב שך להגרי"ש אלישיב וכן בהמשך למרן הגראי"ל שטיינמן.

מאוחר יותר התברר: זו לא הייתה היא. שולמית אלוני (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)

גפני ציין ש"תמיד הם זוכים לשמוע את ההכרעה ורואים סיעתא דשמיא". לדבריו, הרב שטיינמן יותר מחמיר בנושאים רבים. לדוגמא בעניין בחורים שלא לומדים תורה. גם ביחס לציונות הדתית הוא אמר תמיד שיש להיזהר מהם, אפשר להיכנס איתם לקואליציה אבל חייבים להשגיח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר