הראיון שיחסל את המועמדות?

סנדרס היהודי: "ישראל הרגה 10,000 חפים מפשע בצוק איתן"

בורות מרשימה: ברני סנדרס, המועמד היהודי לנשיאות ארה"ב התראיין ל"ניו יורק דיילי ניוז" והצליח לשבור שיאים של בורות, בין היתר כשניפח משמעותית את מספר ההרוגים בצוק איתן (מדיני,בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

המתמודד היהודי-דמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ברני סנדרס, אמר אמש (שלישי) במהלך ראיון שהעניק ל"ניו יורק דיילי ניוז" כי ישראל עשתה שימוש מופרז בכוחה הצבאי במהלך מבצע "צוק איתן" לפני כשנה וחצי בעזה. במהלך הדברים אף אמר כי ישראל הרגה לא פחות מ-10,000 פלסטינים חפים מפשע בעזה במהלך במבצע צוק איתן, מספר מופרך ומנופח לכל הדעות.

קטע מהראיון (מתוך יוטיוב / New York Daily News)

סנדרס התייחס לשאלה כיצד יטפל בסוגיה הפלסטינית, ולאחר שגינה את העובדה כי ארגון הטרור חמאס יורה טילים לעבר אזרחים, בין היתר ממבנים של האו"ם ומבתי חולים ברצועה, הוא אמר כי גם ישראל עושה שימוש לא מידתי בכוחה הצבאי ובמטוסים חמושים ללא טייס שלדבריו צה"ל מפעיל.

לשאלת המראיין האם הוא תומך בפניית הרשות הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בתלונות על "פשעי מלחמה שביצעה ישראל", אמר סנדרס כי הוא לא תומך בפנייה שכזו, אך לא הסביר מדוע אינו תומך בה אלא אמר כי "אני לא תומך בפנייה כזו כמו שאני לא תומך בהרבה דברים אחרים".

סנדרס אמנם אמר כי "קודם ביקשת ממני כיצד אנחה את הממשלה הישראלית, ועכשיו אתה מבקש ממני לתת פקודות לצבא הישראלי, אני לא יכול לעשות החלטות כאלו. העובדה שישראל הרגה למעלה מ-10,000 אזרחים פלסטינים חפים מפשע במהלך העימות הזה, מוכיחה כי היא משתמשת בכוח מופרז".

גם לאחר שהמראיין תיקן אותו ואמר כי לדעתו המספר מנופח, סנדרס המשיך לטעון כי נהרגו "למעלה מ-10,000 פלסטינים", ותקף את החלטת צה"ל "לתקוף בתי חולים מהם שוגרו או יוצרו רקטות, מטענים והכילו פתחי מנהרות".

סנדרס משחק תפקיד של רב יהודי (ארכיון)

למרות ההתבטאות המוזרה למדי והרחוקה מדיוק, סנדרס הצהיר כי חמאס "עושה גם הוא" פשעי מלחמה, ולשאלת המראיין, הצהיר כי את ארגוני הטרור חמאס וחיזזבאללה הוא מגדיר כארגוני טרור. רק לאחר דקות ארוכות תיקן המראיין את סנדרס לאחר שבדק ברשת האינטרנט את הנתונים ואמר לסנדרס כי ב"צוק איתן" נהרגו כ-2,300 פלסטינים ונפצעו כ-10,000.

בארה"ב מתייחסים בהרחבה לראיון שכלל גם תשובות מביכות בנושאים אמריקנים שונים, פרשנים אף העריכו כי הראיון עשוי לשמש כנשק משמעותי של המתמודדת הילרי קלינטון נגד סנדרס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר