אחים שהותקפו על ידי בני משפחתם יפוצו ב-280,000 שקל

סכסוך משפחתי לגבי עבודות בנייה בקרקע משפחתית, הוביל לכך שבני משפחה תקפו שני אחים בסכינים ובמוטות. בית משפט השלום בחיפה חייב את התוקפים בפיצוי משמעותי.

עו"ד ענבל כספי גאון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לפני כשש שנים הלך אדם עם אשתו לבקר את אחיו ובני ביתו באום אל פאחם. במקביל, הגיעו למקום שני אחים נוספים, מלווים בשלושה בני דודים.

אלא שהאחים ובני הדודים לא הגיעו למטרת ביקור משפחתי רגיל. מצוידים בסכינים, מוטות ושאר חפצים, הם הגיעו במטרה לתקוף את בעל הבית ואחיו, על רקע סכסוך לגבי עבודות בנייה בשטח.

נפגעתם עקב תקיפה?

פנו ל-עורכי דין נזיקין

וכך, בעוד שלושת בני הדודים תקפו את האח הצעיר מבין האחים המותקפים ודקרו אותו בבטנו ובמפשעה, שני אחים אחרים תקפו את בעל הבית – אחיהם – היכו אותו בראש וגרמו לו לחבלות חמורות ודקרו אותו בעינו.

האחים המותקפים פונו מהמקום באמבולנס לבית החולים "עמק" בעפולה. האח הצעיר, כיום בן 44, שוחרר כעבור יום, לאחר שנמצא כי פציעותיו לא הובילו לפגיעה באברים פנימיים.

אצל האח המבוגר יותר – כיום בן 65 – המצב היה הרבה יותר חמור. הוא נאלץ לעבור ניתוחים בעינו ובירך שמאל, והועבר לשיקום במרכז "שוהם" בפרדס חנה, שנמשך כחודש.

בעקבות המקרה הקשה, הגישה המדינה כתב אישום נגד התוקפים, שהודו במעשיהם והורשעו. בית המשפט גזר על חמשת התוקפים 22 חודשי מאסר, מהם האחים התוקפים ריצו 20 חודשים בפועל, ואילו בני דודם ריצו 10 חודשי מאסר בפועל.

לאחר מכן, הגישו האחים המותקפים בשנת 2011 תביעה לקבלת פיצויים על נזקיהם.

האח הצעיר טען כי פרנסתו נפגעה בעקבות פגיעתו. האח המבוגר, שכאמור, נפגע בצורה קשה יותר, תבע פיצויים עבור כאב וסבל, הוצאותיו הרפואיות ועזרת חיצונית.

בתגובה, הנתבעים טענו, בין היתר, כי לאח הצעיר יותר לא נגרם כל נזק, ובכל הקשור לאח המבוגר, ביקשו להדגיש שמצבו הרפואי היה בכי רע עוד לפני שהותקף.

תקפתם? תשלמו

השופטת איילת הוך-טל הבהירה כי במקרה זה, בו הנתבעים הודו במעשיהם והורשעו בפסק דין פלילי שהפך לסופי, הם מנועים מלנסות ולהוכיח עובדות אחרות במסגרת ההליך האזרחי.

על סמך המסמכים הרפואיים של התובעים, השופטת הגיעה למסקנה שלאח הצעיר מבין השניים, לא נגרמה כל נכות בעקבות התקיפה, מה גם שהוא לא הציג כל ראייה לכך ששכרו נפגע.

ואולם, השופטת לא הביעה ספק בסבלו וכאבו של האח הצעיר, ולכן חייבה את בני דודיו, שתקפו אותו בנפרד, לפצות אותו בסך של 30,000 שקל.

לעומת זאת, השופטת התרשמה שנכותו של האח המבוגר, שסבל מבעיות רפואיות עוד לפני שהותקף, החמירה בעקבות אותה מתקפה אלימה. לפיכך, השופטת הורתה לתוקפיו – שני אחיו, כאמור – לפצות אותו בסך של 250,000 שקל.

כמו כן, הנתבעים חויבו בהוצאות משפט בסך 18,000 שקל, בתשלום 80% מאגרת ההליך המשפטי, וכן בתשלום שכ"ט עו"ד בגובה 20% מסכום הפיצוי שנפסק עליהם לשלם.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

לעורכי דין נזיקין • לפסק הדין לחצו כאן.

הכותבת: עורכת דין ענבל כספי גאון עוסקת בנזקי גוף.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין".

* הכותבת לא ייצגה בתיק

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר