"סופרים לנו את היער, כמה עצים עזבו"

הרב מוטק'ה בלוי: "גפני אחד שווה לנו ארבעה ליצמן"

המחנך הרב מוטק'ה בלוי, מעסקניה הבולטים של 'דגל התורה', תקף בחריפות את 'אגודת ישראל' והבהיר כי הליטאים מרגישים מושפלים. "לא ניתן לשפוך את דמינו ברחובות", אמר • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: שוקי לרר)

במהלך הדיון הסוער אמש (רביעי) בוועידת דגל התורה בחפץ חיים, המחנך הרב מרדכי בלוי, מעסקניה הוותיקים של התנועה, תקף בחריפות את הקיפוח של סיעת "אגודת ישראל" כלפי הציבור הליטאי והצהיר כי "לנו יש מאה ישיבות, פי כמה מהם".

בלוי התייחס לטענה כאילו ובשל פרישת "הפלג הירושלמי" ירד כוחה של "דגל התורה" ואמר: "גם בלי העציצים והפורשים אנחנו יותר מהם".

"אני רוצה לדעת כמה יש בגיל ישיבה קטנה", אמר הרב בלוי וטען כי "בכל חסידות שתהיה - יש שליש מכמות הבחורים של דגל התורה. וזה בלי לספור את העצים, בלי לספור את הפורשים, בלי לספור את הבוגדים", הוא טען.

גפני ניסה להרגיע מעט את הרב בלוי אולם המחנך שהיה נסער המשיך את המתקפה.

"סופרים לנו את היער, כמה עצים עזבו את דגל? יש נתונים מאוד ברורים והציבור שלנו מרגיש מושפל לא על זה שאשר לא בבית המינים, אלא לא ניתן לשפוך את דמינו ברחובות", הבהיר הרב בלוי.

"נכון שלנו גפני אחד שווה ארבעה ליצמן", אמר לצחוק הקהל. גפני ניסה להרגיע את בלוי ואמר בצחוק: "הגעת לבוטושאן אני מבקש שתפרוש בשיא. הרבי ניגש אלי וביקש שאפעל באיזה נידון והבטחתי שאעשה זאת אז להם יש כבר נציג".

בהמשך לעג הרב בלוי יחד עם גפני לעובדה שאגודת ישראל מבקשת ייצוג לכל חצר זניחה ואמר לצחוק הקהל כי "חסידות בוטושאן לא קיבלה ייצוג ראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר