"יסלקו כל התביעות וגם הטינה שבלב"

לאחר המאבק על המבנה: סולחה בארה"ב בין ראשי המוסדות

טקס סולחה מיוחד נערך בביתו של נגיד מפורסם בארה"ב, בין הרב שלום בער סורוצקין והרב אהרון חדד, לאחר המאבק בין השניים על מבנה הישיבה • "רק שלום ידבר איש לרעהו", הוסכם (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב סורוצקין והרב חדד (באדיבות המצלם)

בארה"ב נרשם אמש (רביעי) טקס סולחה מיוחד בן הרבנים הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש מוסדות "עטרת שלמה" לבין הרב אהרון חדד, ראש מוסדות "שערי תבונה" ועמותת "תורם ושלום", זאת לאחר הסכסוך הקשה שנוצר בין השניים בעקבות המאבק על מבנה הישיבה בבני ברק, מאבק שנחשף ב"כיכר השבת" והסעיר את עולם התורה והישיבות.

חשיפת "כיכר השבת":

ל"כיכר השבת" נודע כי השלום הושג לאחר מאמצים רבים שעשה מאחורי הקלעים נגיד מפורסם והסולחה המדוברת נערכה בביתו כשהשניים לוחצים ושותים "לחיים".

מנשר השלום

במנשר מיוחד שפרסמו הרבנים סורוצקין, חדד, אלקיים ומשפחת בן שלמה הם כותבים כי כל הטענות זה כלפי זה בטלות וכי הצדדים הגיעו להסדר שיביא את השלום המיוחל ומעתה האחווה תשרור בין השניים.

וכך נכתב במנשר המסכם את השולם והאחווה ביניהם: "באנו בזאת לכבוד ה' ותורתו ובעיקר לומדי תורתו, במטרת קודש למניעת חילול שמו יתברך וריבוי כבוד שמים על ידי אחווה ורעות.

"נדברנו אחרי ההסכם המפורט שכל אחד צדקו דבריו, ושמהיום והלאה רק שלום ידבר איש לרעהו, ויסלקו כל התביעות וגם הטינה שבלב, ויהפוך לטוב לרוב אהבה והגדלת הרבצת התורה בכל אתר ואתר.

הרב חדד והרב סורוצקין

"ולכם בני הישיבות הנוגעים בדבר נקרא מב ללב חכם, רק תעצימו עוז בלימוד התורה וכבוד חכמים ויהיה התורה והשלום עמכם כל הימים עד עולם".

כאמור, על המכתב חתמו הרב שלום בער סורוצקין, הרב אהרון חדד, משפחת בן שלמה וראובן אלקיים.

כזכור, המאבק חסר התקדים החל לאחר שהרב סורוצקין "השתלט" באמצעות מקורביו, אלי רפול והרב יהודה סרברניק, על העמותה שמחזיקה את כל ישיבותיו של הרב חדד, זאת במטרה לבצע השתלטות על הישיבה הקטנה בבני ברק ועל מבניה ונכסיה.

ה"השתלטות" הגיעה לאחר פסיקת בוררות של הדיין הרב יהודה סילמן לטובתו של הרב חדד, בסכסוך אחר בשליטה על הישיבה. הרב חדד טען כי מדובר בהמשך לניסיון ההשתלטות שנכשל לאחר פסיקת בית הדין.

הרב חדד והרב סורוצקין, בסולחה
הרב חדד והרב סורוצקין, בסולחה

לאחר ההשתלטות ולאחר שכל תקציבי הישיבה הוקפאו פנה הרב חדד לבית הדין של הגר"נ קרליץ שהורה לנציגיו של הרב סורוצקין להתפטר מהעמותה ולהשיב את המצב לקדמותו. לאחר שהנציגים לא עשו כן, התיר בית הדין לפנות לבית המשפט.

לפני כחודשיים, קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את בקשתם של הרב אהרון חדד ונהורה כהן להוצאת סעד זמני לביטול השינויים שביצעו מקורביו של הרב סורוצקין, יהודה סרברניק ואבי רפול, בעמותת "תורה ושלום" ששולטת על ישיבותיו של הרב חדד.

השופטת יהודית שבח קבעה כי עד להכרעה בבקשות הצדדים ובדבר התוקף של הסכמי הבוררות בתיק, צו הארעי שניתן לפני מספר שבועות בתיק ולפיו לא יבוצעו שינויים בעמותה והשינויים שכבר בוצעו במורשי החתימה של העמותה יבוטלו - נשאר בתוקף.

צפו: הרב סורוצקין בנאום הערצה לגדולי ישראל

השופטת הבהירה כי מי שיחתום על ההמחאות ולמעשה ינהל את הישיבות והעמותה הם הרב אהרון חדד או נהורה כהן, בצירוף עם חנוך בן שלמה - בדומה למצב שהיה בעמותה קודם ה"השתלטות" של מקורבי הרב סורוצקין.

מקורביו של הרב חדד אמרו כי מדובר בניצחון מוחץ של הרב חדד ובהפסד משמעותי של הרב סורוצקין, זאת לאחר שבית המשפט שדן שוב בבקשה קבע באופן חד משמעי כי הרב חדד ונהורה כהן ינהלו את העמותה בדיוק כפי שהיה המצב עד למה שהם מכנים "השתלטות", זאת בניגוד להחלטת וועד העמותה לאחר השינוי כי יהודה סרברניק ואבי רפול יחליפו את הרב חדד ונהורה כהן.

בהכנת הכתבה השתתף חיים אבני

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר