"לעקור את הנגע הזה מן השורש"

הרבנים זעמו על התערבות בג"ץ בהלכה: "הרבנות מושפלת"

במהלך דיון במועצת הרבנות הראשית, זעמו הרבנים על כך שבכל חודש הם צריכים לדון ולהתעסק בהחלטות בג"ץ שמתערב בנושאי דת • "נצטרך פשוט להילחם על נפשנו", אמרו • בלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מועצת הרבנות הראשית (צילום: יונתן סינדל - פלאש 9)

התערבות בג"ץ: בחודשים האחרונים עולה שמו של בית המשפט העליון במהלך דיוני מועצת הרבנות הראשית, הרבנים נאלצים להתייחס לא מעט לפסיקות השופטים והתאמת הוראותיהם להחלטות בג"ץ, אך נראה כי גם לחברי המועצת נמאס מהמצב.

במהלך דיון שהתקיים במועצת הרבנות בנושא מקוואות, זעמו חברי מועצת הרבנות על המצב שבו בכל חודש הם צריכים לדון ולהתעסק בהחלטות בג"ץ שלא מפסיק - לדבריהם - להתערב בנושאי דת, נושאים שנמצאים תחת אחריותם.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הדיון זעם הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע, ואמר: "אני מתפלא שכולנו יושבים כל כך בשקט, אנחנו רואים פה את המגמה של כל הבג"צים. פתי מי שיחשוב, אני אומר על עצמי פתי הגדול ביותר, מי שיחשוב שזה ייעצר בטבילת מקוואות ובתפילה בכותל".

הוביל קו תקיף. הרב יהודה דרעי (יעקב כהן)
הוביל קו תקיף. הרב יהודה דרעי (יעקב כהן)
הגדלה

הרב המשיך בדבריו הכואבים: "יש פה מגמה שאם אנחנו פעם אחר פעם נתכנס פה, רוב הדיונים שלנו בזמן האחרון זה רק בנושאים שנדונים בבג"ץ. אי אפשר לסתום כל היום חורים של בג"ץ, למה שלא תצא קריאה נרגשת כהחלט, כדרישה, אנא בכל ענייני הדת תנו לנו אוטונומיה להחליט. אי אפשר שבג"ץ יתחיל להתערב לנו בכל עניין דתי.

"לא משנה אבל מחאה שתהיה, לפחות יישמע. נאמר פה לא פעם ולא פעמיים שבג"ץ גם נבהל מדעה ציבורית. אז זה כבר בנפשנו, זהו, אתם פשוט עברתם את גבול הטעם הטוב. אנחנו נצטרך פשוט להילחם על נפשנו במדינה הזאת. אין לדבר סוף, כל ישיבה אנחנו דנים פה על שלושה ארבעה בג"צים, אין לדבר סוף".

חבר מועצת הרבנות הגאון רבי יעקב רוז'ה העיר: "מיום יסוד הרבנות הראשית לישראל, מה המרחק שזה עבר מיסוד עד היום הזה, הרבנות כיום מושפלת".

צפו: הרבנים הראשיים עם שר הדתות דוד אזולאי

הגר"י דרעי חזר לתקוף את התערבות בית המשפט בנושאי דת: "אנחנו עדים לניכור הולך ונמשך, איזה הבדל יש בין הקמת הרבנות הראשית להיום אם כל החלטה שלנו יכולה להתבטל על ידי בג"ץ? איזה ערך יש לגוף הזה יותר? אנו מבקשים בענייני דת תנו לנו את האוטונומיה שלנו, תשקלו היטב אם להתערב. אני חושב פנייה נרגשת מכובדת לנשיאת בית המשפט העליון, אני חושב שיכולה להתקבל".

הגאון רבי אברהם יוסף העיר: "הראשון לציון הגיב על פסק דין של בית המשפט העליון, ענתה לו נשיאת בית המשפט העליון הגברת נאור - 'זה לא עניינך'".

הרב דרעי לא הסס והגדיר את התערבות השופטים כ'נגע' וקורא לרבנים: "אני רוצה לעקור את הנגע הזה מן השורש, אנחנו לא נגמור עם הנגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר