ועידת 'דגל התורה' ננעלת

הגרי"ג: "לעזור לכל פונה"; גפני: "לעולם לא נכיר ברפורמים"

מרן הגראי"ל שטיינמן נעל את ועידת דגל התורה יחד עם הגרי"ג אדלשטיין שהורה לנציגים "לעזור לכל פונה" • גפני הצהיר כי עצמאות החינוך החרדי תישמר וכי הם לעולם לא יכירו ברפורמים. צפו (חרדים)

ועידת דגל התורה (צילום: כיכר השבת)

התרגשות עצומה בקרב באי 'ועידת דגל התורה' בקיבוץ חפץ חיים לרגל השתתפותו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן במעמד סיום הוועידה. יחד עם מרן ראש הישיבה הגיעו חברי מועצת גדולי התורה הגאון רבי גרשון אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז' והגאון רבי יצחק זילברשטיין.

הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', נכנס למעמד יחד עם מרן הרב שטיינמן, מה שמהווה בעיני רבים אות להמשכת ההנהגה של הציבור הליטאי ובעקבות כך התעוררה התרגשות רבה בקרב המשתתפים.

מרן הרב שטיינמן בירך את המשתתפים בברכת הצלחה והורה לרבי גרשון אדלשטיין לשאת את המשא המרכזי.

הגרי"ג אדלשטיין אמר בדבריו כי "ואהבת לרעך כמוך. נציגי ציבור צריכים לעזור לכל מי שפונה גם אם הם אינם מצביעי דגל התורה, ובאמת דגל התורה עוזרים לכולם באהבת חסד מיוחדת".

מכתב הגר"נ קרליץ

הגאב"ד הגר"נ קרליץ שיגר את ברכתו לבאי הוועידה וכתב: "הנני בזה לצרף ברכתי שתזכו להמשיך להרבות כבוד שמים ויהיה הברכה שרויה במעשי ידיכם".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני תקף בחריפות את הרפורמים והצהיר כי הם לא יכירו בהם לעולם ועד וקרא לא לשתף עמם פעולה. "אנחנו קוראים לכולם להגיע למוסדות הקירוב, החילונים, המסורתיים ואפילו הציונים הדתיים, אבל לא לרפורמים, אין לנו שייכות איתם", אמר.

באשר לחינוך החרדי הצהיר גפני כי עצמאותו תישמר והבהיר כי לא יתאפשר למפקחים להיכנס. "לא ניתן למי שלא קשור לחינוך החרדי להתערב", אמר גפני והוסיף כי "אנחנו נמשיך בדרך הזו בדיוק כפי שהורה לנו מרן הרב שטיינמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר