מנסה להתפייס

רוחאני למערב: "טהרן מעוניינת בקשרים עם העולם"

בנאום שנשא הבוקר בכנס לציון יום הטכנולוגיה הגרעינית הלאומי, שולח נשיא איראן מסרים מרגיעים ואומר שאיראן לא מהווה איום על אף מדינה: "אנחנו בעד מדיניות שמרנית" • רוחאני ביקר את דעתו של המנהיג הרוחני של איראן, חמינאי, שמתנגד לכל התקרבות נוספת למערב (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: WORLD ECONOMIC FORUM/swiss-image.ch/Photo Moritz Hager - flickr)

לאחר שמעצמות המערב שלחו מכתב חריף למזכ"ל האו"ם בגנות ניסוי הטילים שערכה איראן והאיום על ישראל, נשא היום (חמישי) רוחאני נאום מרגיע ומפייס: "איראן לא מהווה איום על אף מדינה. טהרן מעוניינת בקשרים עם העולם ועם המדינות השכנות". דבריו באו כחלק מכנס שנערך עבור היום הלאומי לאנרגיה גרעינית.

לדברי רוחאני, המדיניות האיראנית הינה בעד מודרניזציה שתקדם יחסים עם מדינות אחרות בעולם, תוך כדי ניהול מדיניות שמרנית: "בזכות הקדמה נוכל להגיע מהר יותר למטרות שלנו", והוסיף שבמשך 37 השנים האחרונות מאז המהפכה האסלאמית שהתרחשה באיראן, "לא פלשנו לאף מדינה ולא איימנו על אף אחת".

תוכנו המרגיע של נאומו של רוחאני מתייצב אל מול דברי עלי חמינאי, המנהיג הרוחני הבכיר באיראן, אשר אמר כי על איראן להיות עצמאית ובלתי קשורה למדינות המערב.

בנוסף אמר חמינאי על ארצות הברית שלא ניתן לסמוך עליה ושהיא סמל של חוסר יושר. הוא אף התנגד לכל התקרבות נוספת אל ארצות הברית, מאז החתימה על הסכם הגרעין. "מי שאומר שהעתיד של איראן נשען על משא ומתן יותר מאשר על טילים, טועה", אמר חמינאי.

רוחאני התייחס לאופוזיציה שהציבו מבקריו מבית שטענו כי הסרת הסנקציות הכלכליות על איראן לא שיפרו את מעמד האזרחים במדינה, ואמר כי יש לנצל את כלל האפשרויות שבאו בעקבות הסכם הגרעין: "חלון ההזדמנויות לא יהיה פתוח לנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר