נעילת ועידת דגל התורה

הגר"ח במכתב מפתיע: דגל התורה היא "תנועה קדושה"

נציגי דגל התורה הופתעו לשמוע כי מרן שר התורה במכתבו לוועידה כינה את דגל התורה "תנועה קדושה", גיסו הגר"י זילברשטיין הסביר את פשר ההתבטאות. וגם, הצצה נדירה לתערוכה היסטורית

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת בוחנים את התערוכה (צילום: שוקי לרר.)

מאות משתתפי הועידה השלישית של "דגל התורה" חוו היום (שישי) רגעים מרגשים בכינוס הסיום של הוועידה בהשתתפות מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן וראש ישיבת פוניבז' הרב אדלשטיין.

אחד מרגעי השיא במושב הסיום היה הרגע בו הביא הרב יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה את דברי מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי שביקש למסור לבאי הועידה ומשתתפיה.

הרב זילברשטיין אמר בדבריו כי אמנם נבצר ממורו ורבו, גיסו מרן שר התורה, להגיע ולהשתתף בעצמו בכינוס סיום ועידת דגל התורה, אף ליבו ועינו פקוחה תדיר על תנועת דגל התורה, שכל נציגיה בכל אתר ואתר הם שלוחיו יחד עם גדולי הדור, ולכן שלחו למסור דברים משמו.

הס הושלך באולם בזמן שהרב זילברשטיין העביר את הדברים שמסר מרן שר התורה למשתתפי הוועידה, בהם נאמר "זכתה התנועה הקדושה 'דגל התורה' שנוסדה על ידי מורנו ורבנו מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, להרבות חילים לתורה ולקדש שם שמים בכל רחבי ארץ ישראל, ועתה מתכנסים בראשות מרן גאון ישראל הגאון רבי אהרן לייב שליט"א, יתברכו כל הנציגים, שלוחא דרבנן ושלוחא דידן, שתשרה ברכה במעשה ידיהם ויזכו להרבות כבוד שמים וכבוד התורה בכל פעולותיהם".

הרב זילברשטיין הדגיש בדבריו כי זוהי התבטאות נדירה של מרן שר התורה שמכנה את תנועת "דגל התורה" כ -"התנועה הקדושה", שמבטאת את עינו הפקוחה של מרן שר התורה על תנועת דגל התורה ונציגיה בכל רחבי הארץ. הרב הסביר בדבריו כי הסיבה העיקרית להיותה של דגל התורה תנועה קדושה, הינה משום שכל פעולה הנעשית על ידי נציגי התנועה, נעשית על פי הוראותיהם של גדולי הדור, שזהו הכוח של כלל ישראל, שהכול נעשה על פי הזקנים. כמו שאמרו חז״ל ש"אין יכולין לעשות דבר חוץ מזקניהם".
בתוך כך במהלך ימי ועידת דגל התורה אשר התקיימה במושב חפץ חיים, נהנו המבקרים לבקר בתערוכה מדהימה שהושקע בה זמן ועמל רב על ידי מספר פעילים של דגל התורה שמזה זמן רב אוספים חומרים אצל אנשים אשר הקימו את דגל התורה ובמספר ארכיונים.
בוועידה מסוקרים כל ימי הקמת דגל התורה, מזמן היווסדה היווסדה בשנת תשמ"ח ימי האב"ת (ארגון בני תורה), ולאחר מכן תשמ"ט ימי הקמת דגל התורה.
בנוסף מסוקרים בתערוכה תמונות וקטעי עיתונות מכל מערכות הבחירות הארציות והמונציפליות, קטעי עיתונות לצד מסמכים נדירים ומכתבי גדולי ישראל וכן תמונות של מרנן ורבנן גדולי ישראל בקלפי. בנוסף, גם סיקור של חברי הכנסת מקבלים את ברכתם של גדולי ישראל לוועידה זו.
בנוסף מוצג בוועידה לאורך השנים פטירתם של חברי מועצת גדולי התורה וכן פטירתם של מרן הרב שך ומרן הרב אלישיב שמסוקרים באופן רחב יותר.
כמו כן הוקדש פינה מיוחדת בתערוכה לזכרם של מייסדי דגל התורה יהי זכרם ברוך, הרב חיים ברילנט והרב שמואל אפשטיין והרב שלמה לורנץ וכן חבר הכנסת הרב אברהם רביץ שאף מוקדש לו סיקור מיוחד.
בנוסף בתערוכה נדהמו האורחים לראות פלקט ענק בגודל אדיר של סיקור העצרת "התקבצו" ברחובה של עיר ובהשתתפות של כל גדולי ישראל.
צילום: שוקי לרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר