סוף התחרות בסלולר

מנכ"ל גולן טלקום על קריסת החברה: "החלום של נסראללה"

מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום, תוקף את ראש הממשלה ושר האוצר באם יטרפדו את מיזוג טלקום עם חברת התקשורת הגדולה סלקום, ומצפה להקלות משמעותיות: "לוקחים את דגל התחרות וזורקים אותו לכלבים" (כלכלה)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
מיכאל גולן (צילום: אסף רביבו)

מנכ"ל גולן טלקום, אסף גולן, התייחס הערב (מוצאי שבת) בראיון לערוץ 2 לקשיים הכלכליים שניצבים בפני חברת טלקום וקריסתה הצפויה. דבריו של גולן באים לפני שימוע מיוחד אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, אשר יקבע אם החברה תוכל להתמזג עם חברת התקשורת הגדולה סלקום ובכך למנוע את נפילתה.

חברת טלקום פתחה את התחרות בענף הסלולר בארץ, לקראת הוזלת המחירים המשמעותית שהגיעה בעקבות הרפורמה בענף. גולן תוקף את ראש הממשלה ושר האוצר שמשיקולים פוליטיים מוותרים על התחרות בענף הסלולר: "אני נתתי לאזרח הישראלי 5 מיליארד שקלים בעקבות הרפורמה וההוזלה במחירים" אומר גולן והוסיף: "נתניהו צריך להחליט אם הוא רוצה לראות את המשך התחרות וגולן, או לחסל את התחרות והרפורמה".

בעקבות נפילתה של "גולן טלקום" וקריסתה יישארו מאות מלקוחותיה בלא חברת סלולר. לדברי גולן עתיד החברה תלוי בשיקולים פוליטיים. בעוד שר האוצר משה כחלון מעוניין לשמר את הרפורמה בסלולר ולהציל את טלקום, נתניהו חושש מההקלות המוגזמות להן תזכה החברה באם יאושר המיזוג עם סלקום, הקלות אשר לא יעברו את מבחן בג"ץ. גולן טוען שאם חברת טלקום תחוסל: "התחרות בכל המגזרים תיפגע, ומי ישלם זה האזרח".

דברי גולן באים לאחר כמה חודשים מאז הסכם מכירת החברה לטלקום: "הרגולטורים רוצים לחסל אותי בגלל צורך פוליטי", אומר גולן, ומוסיף שבאם לא יאושרו ההקלות מרחיקות הלכת שימנעו את קריסת החברה אזי שוק הסלולר יקרוס כמו דומינו וכך גם כל התחרות במשק הישראלי. בדבריו משווה גולן את קריסת שוק הסלולר ל"החלום של נסראללה".

בראיון דוחה גולן כל אפשרות מלבד מכירת טלקום לענקית התקשורת סלקום בסכום חסר תקדים של 1.8. מילארד שקלים. לגבי האשמתו ברווח על חשבון הצרכן הישראלי, אומר גולן: "אני ציוני, אני עזבתי חיים נוחים בפאריז ובאתי לעשות טוב לישראלים".

בהקמתה של גולן טלקום הושקעו מהמדינה מאות מיליוני שקלים כדי לפתוח את התחרות בענף הסלולר. בקשתו להטבות נוספות בהיקף של מילארד שקלים כנראה שלא תתקבל. כאמור, שבוע הבא יכריע הממונה על ההגבלים העסקיים אם לאשר את מיזוג חברת טלקום ומכירתה לחברת סלקום, ואם הדבר ישפיע על התחרות במשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר