סרטים בקריית יובל

יצחק פינדרוס במייל לחבריו: עד מתי נחשה על חילולי השבת

חבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס שיגר לחבריו החרדים והדתיים מייל בעקבות חילולי השבת במתנ"ס בקריית יובל וזעק: "איך יכול להיות? איך אין פוצה פה ומצפצף? עד מתי נחשה?" (חרדים)

יצחק פינדרוס (באדיבות המצלם)

חבר מועצת עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס (יהדות התורה) שיגר אמש (מוצאי שבת) מייל זועם לחבריו החרדים והדתיים במועצת עיריית ירושלים בשל חילולי השבת בקריית יובל.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", עשרות חרדים הפגינו במהלך השבת מול המתנ"ס השכונתי 'יובלים' בשכונת קריית יובל בירושלים, זאת כמחאה על הקרנת הסרטים במקום בעיצומה של השבת וכמחאה על חילולי השבת המתמשכים של המינהל הקהילתי.

במייל ששיגר פינדרוס לחבריו לסיעה ולחברים מסיועת ש"ס והבית היהודי, הוא כותב: ידידי ראשי המפלגות הדתיות והחרדיות במועצת העיר ירושלים. השבת רחמנא ליצלן הוקרנו שוב סרטים במנהל קהילתי יובלים. רב השכונה הרב שמחון יחד עם אברכים נוספים מחו שם אבל מצד הבעלים על המנהל והגוף שממן את המנהל, עירית ירושלים אין פוצה פה ומצפצף".

"השבת רחמנא ליצלן המשיך כרגיל החילול שבת במתחם התחנה הישנה (כולל חנות המשחקים גאיה) כזכור את התבע והשימוש חורג מובילה במקום עירית ירושלים", הזכיר פינדרוס לחבריו.

"וכאן הבן שואל איך???", זועק פינדרוס, "איך יכול להיות בעירית ירושלים שרוב מוחלט מההנהלה הם שומרי מצוות יכול להתרחש כדבר הזה ואין פוצה פה ומצפצף?".

כשגפני עקץ את ברקת על חילולי השבת בירושלים • צפו

פינדרוס מצטט לחבריו ממסכת שבת וכותב: "המשנה בשבת בפרק 'במה בהמה יוצאת'... פרתו של ר' אליעזר בן עזריה היתה יוצאת ברצועה שבין קרניה שלא ברצון חכמים, מסבירה הגמרא שזה היה שכנו ומכיוון שלא מיחה נקראת על שמו".

"ידידי ראשי הסיעות הדתיות והחרדיות, כאן זה לא השכן שלנו כאן זה אנחנו חברי הנהלת העיר. עד מתי נחשה", מסיים פינדרוס את זעקתו נגד חילולי השבת.

חבר המינהל החרדי, שלמה גליק, אמר אמש ל"כיכר השבת" כי בעוד שבועיים הם מתכוונים לקיים מחאה המונית מול ביתו של ראש העיר ניר ברקת, אותו הם מאשימים כ"גורם המרכזי לחילולי השבת בעיר בכלל ובשכונה בפרט". לדברי גליק, מטרתו של ברקת היא 'לחלן' את השכונה בה מתגוררות עשרות משפחות חרדיות.

גליק אומר כי "מדובר בשערורייה של ממש, אפילו בימי טדי קולק לא היו כאלו חילולי שבת ועוד בצורה מאורגנת. ברקת חייב לדעת כי גם אם חברי המועצה החרדים שותקים לו על חילולי השבת, אנחנו הציבור החרדי, חייבים להבהיר לו כי זה לא יעבור בשתיקה".

כזכור, לפני מספר שבועות נחשף ב'כיכר השבת' כי חבר המועצה מטעם דגל התורה, יצחק פינדרוס, שאמור להיכנס בשבועות הקרובים לתפקיד סגן ראש העיר, אמר בישיבת סיעה של יהדות התורה בירושלים כי בכוונתו להציב אולטימטום לראש העיר ברקת ולדרוש ממנו לחדול מחילולי השבת בעיר, או שסיעתו תפרוש מהקואליציה.

פינדרוס אמנם הכחיש את הדברים, אך מרבית חברי המועצה שנכחו בישיבה אישרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי איומי פינדרוס אכן נשמעו, אלא, שחברי המועצה מטעם אגודת ישראל סרבו להציב אולטימטום שכזה מול ברקת.

שעות לאחר הפרסום ב"כיכר השבת", גורמים בכירים בלשכת ראש העיר ברקת מסרו כי חברי המועצה מטעם דגל התורה התקשרו לראש העיר ואמרו כי הם אינם מתכוונים לפרוש מהקואליצה בשלב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר