הוושינגטון פוסט: האם ריבלין יכול לאחד את העם?

בוושינגטון פוסט אתמול, סקרה הכתבת רות אנגלש את ביקור נשיא המדינה, רובי ריבלין, בנצרת ביום רביעי. התבטאויותיו כלפי הציבור הערבי בישראל, וגישתו למשא ומתן עם הפלסטינים, כונו כקול ההגיון הכמעט בודד שנשמע בימים האחרונים, אך האם הוא יכול לאחד את המדינה? (חדשות)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך וידאו מעמוד הפייסבוק של הנשיא ריבלין, תמונה: מארק ניימן, לע"מ.)

בכתבתה של רות אנגלש בעיתון הוושינגטון פוסט אתמול (מוצ"ש), מסוקר ביקורו של נשיא המדינה ביום רביעי בנצרת אשר נגע ביחסי העבודה והתעסוקה בין היהודים לערבים.

אנגלש מזכירה את האירועים הנפיצים שקרו בישראל ביחס בין המגזר היהודי לערבי בשבוע האחרון. בהתייחסותה לפרשת הפרדת היולדות בין יהודיות וערביות שנתמכה על ידי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כותבת אנגלש: "בזמן שמחוקק ישראלי כותב בטוויטר שאשתו לא רוצה לחלוק חדר בבית חולים עם נשים ערביות לאחר הלידה, הנשיא הישראלי מגיב: 'כשאנחנו באים ללדת בבית החולים, אנחנו לא באים כיהודים או ערבים, אנחנו באים כבני אדם".

אנגלש מציינת לטובה את תגובותיו של הנשיא ריבלין כיחידי שמשמיע את קולו של ההגיון. שנתיים ככהונתו כנשיא, אומרת אנגלש, ריבלין מוצא עצמו כמחבר מעל השסעים שפרצו בין המגזרים המנוגדים בחברה הישראלית. היא מוסיפה שהחלקים בחברה הישראלית מודלקים על ידי הערות גזעניות שבאות ממחוקקים או מנהיגים דתיים מקבוצה זו או אחרת.

כדוגמא היא מביאה את דבריו של הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, אשר אמר שמי שאינם יהודים יש לאסור עליהם לחיות בישראל או שמצווה ליהודים להרוג "טרוריסטים" שבאים אליהם עם סכינים, להרחיק את הציבור הערבי.

בנצרת, ביקר ריבלין יוזמות עסקיות שמחברות בין יהודים וערבים ואמר: "אלה שאומרים שהם אינם רוצים לגור ביחד, צריכים להבין שנועדנו לחיות ביחד".

אנגלש מצטטת את הפרשן אמוץ עשהאל שטוען שריבלין מנסה להציב משקל נגד אל מול הדעות הקיצונית, ומוסיף שעל אף דעותיו הימניות בתחומים מדיניים ותמיכתו בהתנחלויות, אפילו יותר מראש הממשלה נתניהו, הרי שבדעות ליברליות הוא מציב עצמו כתלמידו של ז'בוטינסקי אשר מציע שוויון זכויות לכולם.

בראיון לעיתון אומר ריבלין שהנטל הוא על רוב העם היהודי כדי להוכיח שההגדרה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית אינה סותרת. יהודים חייבים להביא לערבים להרגיש חלק מהחברה, ומוסיף: "היחסים בין יהודים וערבים הכרחיים כדי לבנות גשר בין ישראלים לפלסטינים. אם הפלסטינים יראו שהערבים חיים פה בהרמוניה של דו-קיום עם היהודים, הם כנראה יבינו שזה לא כזה רע" אמר ריבלין.

ראש עיריית נצרת, עלי סאלם, הגיב לדברי ריבלין, כאשר שניהם נפגשו לאחר פגישת ריבלין עם אנשי עסקים בכירים: "אנחנו מוכנים לעזור לו לבנות גשר של שלום עם רחבי העולם הערבי" אמר סאלם, והוסיף: "הלוואי והיו לנו עוד מנהיגים כמו הנשיא".

בכותרת הכתבה שאלה אנגלש, האם דעותיו של ריבלין יכולים לאחד את המדינה. לפי מצב הימים האחרונים נראה שאנו רחוקים מכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר