זהירות: תפוחים מצופים בחומר הברקה

בימים האחרונים הופצה אזהרה מפני "תפוחים מבריקים" שנמכרות ברשתות שונות, כעת, הרב משה ויא מתייחס ומזהיר כי התפוחים נמרחים בחומר ציפוי שגם קילוף הקליפה עשוי לא להועיל (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Oren Fixler/Flash90)

בימים האחרונים הופצה אזהרה מפני "תפוחים מבריקים" שנמכרות ברשתות שונות, לפיה, התפוחים מתוצרת חו"ל מצופים בחומר שנקרא "שלק", כאשר בחו"ל החומר מיוצר משומן של חיות טמאות, כשלדעת כולם שטיפת הפרי לא מועילה ולפי חלק מהשיטות גם קילוף הקליפה לא מועיל.

האזהרה התמקדה ברשת "אושר עד", לטענת המזהירים מפני שלט המודיע כי הרשת אינה אחראית על החומר בו מורחים את התפוחים. אך מהרשת לא נמסרה תגובה.

כעת, מומחה הכשרות הרב משה ויא, מתייחס לנושא ומבהיר כי "רוב התפוחים, בין מבריקים בין לא מבריקים, יש עליהם ציפוי, חוץ מתפוחי דלישז זהוב (צהוב) שבדרך כלל לא מצופה. פירות הדר בדרך כלל מצופים. פירות המשוקים על ידי אוצר בית דין באופן רגיל אינם מצופים".

"תופחים תוצרת הארץ מצופים רק בחומר כשר", מבהיר הרב ויא. "פירות הדר שתחת השגחת בד"צ 'העדה החרדית' מוצפים בחומר כשר. לימונים בהשגחת הרב לנדאו מצופים בחומר כשר".

באשר לתפוחים, אומר הרב ויא כי "תפוחים מחו"ל מצופים בדרך כלל ב'שלאק' או חומרים אחרים שיש עליהם שאלות כשרות - הן לכל השנה והן לפסח. תפוחים מחו"ל המשווקים בחנויות של 'העדה החרדית' או 'שארית ישראל', הם ללא ציפוי".

"היות והחומר נמרח כשהוא חם, יש שאלה אם מועיל קילוף", מתריע הרב ויא. "ישנן ארצות (כגון ארה"ב) שבהם מצפים גם פירות אחרים, כגון: אפרסק, וגם ירקות, כגון: עגבנות, פלפל, חציל, ועוד".

בשיחה עם "כיכר השבת", מדגיש הרב ויא כי "הבעיה נמצאת בכל מקום בו מוכרים תפוחים מחו"ל מלבד חנויות שבכשרות 'העדה החרדית' ו'שארית ישראל'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר