תומך בישראל

סנדרס אמר "גאה להיות יהודי" וזכה לתשואות

באירוע המשויך לקהילה האפרו האמריקאית, הגיב המועמד ברני סנדרס לחיבורו עם הקהילה היהודית וליחסי ישראל עם הפלסטינים. תשובותיו נענו במחיאות כפיים סוערות. צפו בסרטון (חדשות, בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
ברני סנדרס (מתוך News Universe / יוטיוב. תמונה: שאטרסטוק)

לאחרונה בקמפיין הבחירות למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, נאלץ סנדרס להשיב על שאלות בדבר יהדותו ויחסו לישראל. שבוע שעבר התייחסה התקשורת לראיון שערך ל"ניו יורק דיילי ניוז" אשר בו הוא ניפח את מספר ההרוגים במבצע צוק איתן וקבע שצה"ל הרג כ10,000 פלסטינים במבצע בעזה בקיץ 2014.

אתמול (מוצ"ש) בעצרת בחירות במנהטן עם הקהילה האפרו-אמריקאית, כחלק ממענה על שאלות בקהל, התייחס סנדרס לעמדתו כלפי ישראל. את הסרטון המדובר העלתה מערוץ היוטיוב של "ניוז יוניברס", הבלוגרית העצמאית טל שניידר.

סנדרס נשאל בנושא מהי ישראל עבורו. השואל הזכיר לסנדרס את השתייכותו לקהילה היהודית ואשר גדל בשכונה יהודית בברוקלין, ואף למד בישראל בעבר (התכוון כנראה לשהותו בקיבוץ) אך הוסיף: "היהודים הציוניים, ואני לא מתכוון לפגוע באף אחד, מנהלים את הבנק הפדרלי, וול סטריט, וכל קמפיין". סנדרס התנער מהאופי האנטישמי בדבריו, והשיב לתשואות הקהל: "אני גאה להיות יהודי".

בהמשך דבריו אמר סנדרס לגבי המזרח התיכון: "אני תומך חזק של ישראל, אבל אני גם מאמין שאנחנו חייבים להביא תשומת לב לצרכים של העם הפלסטיני" והקהל הגיב במחיאות כפיים סוערות לשמו.

בעניין המשא ומתן עם הפלסטינים אמר סנדרס שישנם אנשים נפלאים בשני צדדי הוויכוח, וישנם אנשים רעים, והוסיף: "ואם נביא שלום, בתקווה, בעזרת האל, במזרח התיכון, נצטרך להתייחס לשני הצדדים עם כבוד ושוויון".

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר