צפו: מפנים את 'הקבלן 45'

לראשונה לא ייערך ליל הסדר בבית מרן הגר"ע יוסף זצ"ל

ביום שישי משאיות פינו את תכולת ביתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ברחוב הקבלן 45 ולראשונה בני משפחת הגאון רבי משה יוסף לא יערכו את ליל הסדר בבית שיהפוך ל'בית מורשת מרן' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפנים את הבית ב'הקבלן 45' (באדיבות המצלם)

רחוב הקבלן 45 הופך ל'בית מורשת מרן': ביום שישי בצהריים, הגיעו משאיות לפנות את תכולת ביתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, שם התגוררו בנו הגאון רבי משה יוסף ורעייתו הרבנית יהודית יוסף.

לראשונה מאז נשאו לא יערכו בני המשפחה את ליל הסדר ברחוב הקבלן 45, וזה לאחר שבשנתיים האחרונות ערכו את ה'סדר' סביב השולחן המיותם ממנהיגם של ישראל.

במסגרת הסכם הפשרה שהושג בין בני משפחת יוסף, מלבד בניו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל, הוסכם כי הגר" מ יוסף ירכוש את הדירה באמצעות עמותה ויהפוך את המקום ל'בית מורשת מרן'.

הרבנית יהודית יוסף אמרה בסוף השבוע כי "זה אולי משמח לעבור למקום חדש עם התחלה חדשה, אבל זה מאוד עצוב שאלו הנסיבות. החגים לצידו היו מיוחדים אבל ליל הסדר היה אירוע של ממש. זה התחיל כבר בהכנות, כשהרב היה מתעקש לסחוט את החרוסת. גם בדיקת חמץ הייתה אירוע, כשכל הילדים היו מחביאים פירורים והוא היה אומר לא לגלות לו אלא חיפש ממש. זאת מתיקות שאי אפשר לתאר".

מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בבדיקת חמץ • תיעוד וידאו

יעקב סיני, חתנו של הרב משה אמר: "זאת היתה חוויה מרוממת רוח. בזמן שהיו מספרים על יציאת מצרים, היו הילדים יוצאים מהדלת ונכנסים הביתה עם שק על גבם, והרב היה שואל אותם 'מאיפה באתם'? והם ענו 'ממצרים'ו ,'לאן אתם הולכים'? והם ענו 'לירושלים.' בכלל, היחס לנכדים ולבני המשפחה היה מיוחד מאוד, כל השנה הוא היה טרוד בלימוד תורה וכמעט לא היה אפשר לדבר איתו. ליל הסדר היה זמן שהוקדש לנכדים. שבוע לפני הוא היה יושב עם כל ילד ומסביר לו מה הוא הולך לשאול ב'מה נשתנה.' הכל היה סביב הנכדים והמשפחה".

לדברי הרבנית יהודית יוסף: "הרב חסר לנו בכל יום, בכל צעד. הזמן לא מקהה את הכאב מהפרידה מהרב, הוא רק מחזק אותו, והשנה יהיה לנו אפילו יותר עצוב. אי אפשר לתאר בכלל מה זה ליל סדר בלעדיו, ועכשיו ליל סדר מחוץ לבית בלי הזיכרונות, זה יהיה קשה עוד יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר