"האשמות חסרות כל בסיס"

ה'אינדיפנדנט' מדווח: התעללות במוסדות לימוד חרדים בלונדון

האתר 'אינדיפנדנט' מדווח כי למעלה מאלף נערים חרדים למדו במסגרות לא מפוקחות בהן דווחו מקרי התעללות שונים מהן התעלמו הרשויות • עסקנים: "מדובר בהאשמות חסרות כל בסיס" (חרדים, עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חרדים בפארק בלונדון. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

האתר "אינדיפנדנט" המרבה לעסוק במתרחש במוסדות הלימוד החרדיים בלונדון חושף בסוף השבוע כי למעלה מאלף נערים חרדים למדו בשנים האחרונות במסגרות דתיות לא מפוקחות בהן דווחו מקרי התעללות שונים מהן התעלמו בשל "החשש לאנטישמיות".

מתחקיר האתר עולה כי למעלה מאלף ילדים יהודים נעדרים מרשומות החינוך בהאקני - רובע במזרח לונדון הכולל את שכונת סטמפורד היל החרדית, וכי ישנו חשש שבמסגרות החלופיות בעלות אופי חינוכי-דתי נוקשה בהן הם לומדים אין פיקוח ותתכן פגיעה בהם.

באותם בתי הספר חרדיים מלמדים שיעורי דת בלבד וכל השיעורים מתנהלים ביידיש כאשר הצעירים היהודים יוצאים משם ללא הכישורים הנדרשים במערכת החינוך הבריטית ואף לא דוברים אנגלית. בחלק מבתי הספר נחשפו גם דיווחים על התעללות ואלימות פיזית כלפי התלמידים.

לפי הדיווח, הרשויות לא מתערבות במה שקורה בבתי ספר מזה 40 שנה, למרות שעצם פעילות בתי הספר הללו אינה חוקית באנגליה. מבדיקת "אינדיפנדנט" עולה כי הרשויות בהאקני החלו לאסוף מידע מרשיע על אותם בתי הספר, אך השמידו את הרשומות עקב איומים משפטיים שהתקבלו מחלק מבתי הספר החרדיים.

הארגון העולמי 'קול ועוז', אשר נלחם בהתעללות בילדים יהודיים, פנה עקב החשיפה לרשויות באופן רשמי, וקרא להתערבות. "אני קורא בהזדמנות זו לערב בחקירות של 'הארגון העצמאי לחקר התעללות בילדים' (IICSA) את המגזר היהודי בחקירות", כתב מני וקס, מנכ"ל 'קול ועוז'.

"בשנים האחרונות היו דיווחים רבים על תקריות מדאיגות בהקהילה היהודית, ספציפית בקהילת החרדים בבריטניה שלפי תחקיר של האתר גם כלל התעללות לכאורה. הרשויות העלימו עין מאותם בתי הספר הלא חוקיים, בחלקם בשל החשש שיואשמו באנטישמיות", טען וקס במכתבו.

יצויין כי בקהילה החרדית טוענים כי מדובר בהאשמות שווא אותם מניעים לדבריהם גורמים אינטרסנטים אשר מבקשים להזיק לקהילה.

לדברי העסקנים: "מדובר בכמה ממורמרים הנמנים על קהילת הנושרים והחוזרים בשאלה המבקשים להתנקם בקהילה ממנה הם באו ולכן פונים מידי תקופה לרשויות ולכלי התקשורת במטרה להשמיץ את הציבור החרדי".

"אין בנתונים שום דבר חדש ומדובר בהאשמות חסרות כל בסיס ויסוד המופרכות מעיקרן. חבל שכלי תקשורת מצטרפים למגמה להשמיץ את הציבור החרדי ללא בדיקת העובדות", הם מבהירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר