תמונות העצורים פורסמו

נחשף: אלו 'סוכני המוסד' שנעצרו בחשד לריגול ברומניה

בכלי התקשורת הרומנית, פורסמו היום (ראשון) תמונות של העצורים הישראלים: רון ויינר ודוד גצ'לוביץ', החשודים בריגול אחר לאורה קובשי, תובעת במחלקת השחיתות ברומניה • צפו בתמונות (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
האחים הישראלים: סמי ודוד גצ'לוביץ' ( צילום: מתוך אתר קאנקאן (Cancan) ברומניה)

לראשונה חושפת התקשורת הרומנית, באתר "קאנקאן", את תמונות החשודים הישראלים בפרשת הריגול: רון ויינר ודוד גצ'לוביץ', עובדי חברת המודיעין העסקי הישראלית "בלאק קיוב". על פי החשד, עסקו העצורים בפעילות מאורגנת של התקפת סייבר על לאורה קובשי, תובעת במחלקת השחיתות ברומניה.

העצורים נחשדו בריגול לאחר שנתפסו עם ציוד האזנה במלון ולפי החשד ניסו לאסוף מידע על קובשי, בכירה במערכת החוק, ולהניח את ידיהם על דגימת DNA שלה.

העיתון הרומני, אשר מכנה את העצורים כ"סוכני מוסד", טוען שברשת הריגול חברים גם שני ישראלים נוספים: יוסי ברקשטיין, וסמי גצ'לוביץ' אחיו של דוד.

העצורים הישראלים: רון ויינר ודוד גצ'לוביץ'

מערך הריגול בה עסקו הישראלים הייתה רשת מאורגנת של עבירות רשת, אשר כללה פריצה למיילים וניסיון לגניבת מידע. התביעה ברומניה מוסיפה כי בנוסף הם יירטו מיילים שיועד למקרובי קובשי, אשר הודתה בעצמה שהיו ניסיונות לא מוצלחים לאיים עליה, אך לא הוסיפה פרטי מידע נוספים.

מטרתה של פרשת הריגול הייתה ניסיון להכפיש את שמה של התובעת, לאורה קובשי. המשטרה ברומניה מנסה לחקור מי שכר את שירותי החברה ומה הייתה מטרתו.

תמונות הישראלים שנעצרו ברומניה נחשפות

לאחר היוודע מעצרם של החשודים, שכרה חברת "בלאק קיוב" צוות עורכי דין שיפעל לשחרורם. בחברה ממשיכים לטעון כי שירותיה נשכרו על ידי בכירים בממשל הרומני. החקירה כנגדם היא בשלב ראשוני בלבד, כפי שאמר התובע הראשי במחלקה למלחמה בפשע מאורגן וטרור.

לאורה קובשי, נמצאת בתפקיד התובעת הראשית במחלקת השחיתות במדינה מאז 2013. היא ידועה במלחמתה בשחיתות הנמצאת בדרגים הגבוהים בממשל. בשבוע שעבר הוארך מינויה בקדנציה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר