מחקר: לבטל תוכניות ברגע האחרון עושה אתכם מאושרים

רגשות אשם מציפים אתכם אחרי שברגע האחרון ביטלתם פגישה עם חברים ופשוט...הברזתם להם? לא עוד. מחקר חדש טוען שזה לגמרי בסדר להבריז, ואנחנו מקווים שאתם יושבים כי מסתבר שהמנהג הידוע לשמצה הזה יהפוך אתכם למאושרים יותר. הגיוני בסך הכל (מחקרים)

חיה כהן | כיכר השבת |
מתכננים להבריז? זה דווקא בסדר (צילום: shutterstock)

היה לכם יום ארוך, מתיש ובמקום להתייצב למה-שזה-לא-יהיה שקבעתם עם חברים - אתם מתכוונים, ובכן, להבריז. רגע לפני שרגשות אשם מציפים אתכם, כדאי שתקראו את המחקר הבא:

ויתור רציני כל כך למוסר הבסיסי שלכם וביטול תוכניות ברגע האחרון - דווקא עשוי להפוך אתכם למאושרים, כך לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת לפסיכולוגיה בבריטניה.

לפי החוקרים, המנהג הידוע לשמצה הזה, כלומר ההברזה, היא למעשה חזרה להרגליהם של אבותינו הקדמוניים, או איך שמכנים זאת החוקרים: "תיאוריית הסוואנה של האושר".

עורכי המחקר מתבססים על שתי עובדות מוכחות מדעית - 1) בני אדם מאושרים יותר ככל שהם חווים יותר אינטראקציות עם חבריהם הקרובים. 2) אנשים נעשים מאושרים פחות כשהם גרים בערים גדולות ודחוסות.

עם זאת, ישנו טוויסט: עובדה 2 אינה תקפה לגבי אנשים חכמים. כלומר, אלה שדורגו עם IQ גבוה הביעו שביעות רצון ממגורים בערים גדולות, ובניגוד לאנשים "פחות אינטליגנטיים", החכמים אינם מקבלים בברכה מפגשים צפופים עם חברים קרובים.

החוקרים מציינים שאם בעבר אנשים היו צריכים לחיות בסמיכות ולשמור על קשר פיזי קרוב עם אנשים נוספים כדי לשרוד, הרי שהיום אנשים אינטליגנטיים מסוגלים לפתח דרכים נוספות (מישהו אמר 5 שעות רצופות צמוד לשפופרת?) ולנצל את הנוחיות המודרנית לשמירה על אותם קשרים, בלי שיצטרכו להתראות "בלייב" והעמיס על סדר היום העמוס ממילא שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר