אאא

אבוקדו. אחד הפירות (כאמור, אכן - פרי) האהובים. הוא טעים ורב שימושי. תוכלו למצוא אותו בסלט, ברוטב לפסטה ואפילו ב...בראוניז עסיסיים, ואיכשהו הוא יצליח להתגמש לשדרג את המנה עם מרקמו הקרמי והעשיר.

עכשיו מסתבר שאת החלק הטוב והבריא ביותר שלו - פספסנו. ובכן, מדובר בגלעין האבוקדו ויש אנשים שאוכלים אותו.

גלעין האבוקדו עמוס בחומרים מזינים כמו ויטמין E, סיבים סטרולים צמחיים, המסייעים להורדת רמות הכולסטרול, תורמים למניעת לחץ דם גבוה ומפחיתים מצבים דלקתיים כמו יתר לחץ דם וסוכרת, כך מצאו חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה. 

וזה לא הכל: דיאטנים אומרים שצריכה קטנה אך קבועה של הגלעין יכולה לסייע בהגנה מפני נזקי השמש, מגבירה את בריאות השיער והציפורניים ונלחמת בחיידקים "רעים" ובדלקות בקיבה ובמעיים.

אז איך אוכלים את זה?

החלק הפחות ברור הוא, כמובן, איך בדיוק אוכלים את הגלעין. עשו זאת באמצעות ריסוקו בבלנדר רב עוצמה עד להפיכתו לאבקה (ניתן לחתוך את הגלעין לרבעים כדי שהטחינה תעשה בקלות יותר), ואת האבקה מוסיפים לשייקים אהובים.

צפו: הדרך הכי קלה לקלף אבוקדו בלי להתלכלך

(מתוך יוטיוב)