סערת ההפרדה

מנהלי בתי החולים הסבירו: נפריד בין יולדת חרדית לחילונית

בכנסת נערך דיון על ההפרדה בין יולדות יהודיות וערביות • מנהלי בתי חולים הסבירו כי זה לפי דרישת היולדות וכראיה אמרו כי הדבר דומה לניסיון שלנו שלא לשלב בין מאושפזות חרדיות וחילוניות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת התכנסה הבוקר (רביעי) לדון בהפרדה בין יולדות יהודיות לערביות במחלקות היהודיות בבתי החולים בישראל. במהלך הדיון עלו שוב ושוב לדיון הנשים החרדיות שמעדיפות להיות מאושפזות לצד נשים יהודיות.

יצוין כי למרות הנושא החשוב, מהדיון בוועדה נעדרו כל חברי הכנסת החרדיים.

במהלך הדיון אמרה פרופ' דורית הכנר מבית החולים "הדסה הר הצופים" כי "אנחנו משתדלים להיענות לבקשות המאושפזים - זו לא אפליה. גם נשים ערביות לאחר לידה מבקשות לא להיות עם יהודיות. הדבר דומה לניסיון שלנו שלא לשלב באותם החדרים בין מאושפזות חרדיות וחילוניות בשבת".

צפו: הדיון על הפרדת היולדות בוועדה (צילום: ערוץ הכנסת)

פרופ' יונתן הלוי, מנהל בית החולים 'שערי צדק' הסביר כי "אתמול היו שתי יולדות ערביות בבית החולים, שתיהן באותו חדר. ככה זה, חילוניות נוטות להיות יחד, חרדיות נוטות להיות יחד. כשתגיע חילונית עם קעקועים ונזם, אני לא אשים אותה בחדר עם חרדית".

ח"כ אחמד טיבי אמר: "תודה רבה לחבר הכנסת סמוטריץ' שאמר את מה שהרבה אנשים חושבים. הוא שם מראה בפני הגזענות המכוערת. אשתו דיברה על הרגע היהודי הטהור אחרי הלידה. ח"כ סמוטריץ' ואשתו לא קראו היסטוריה יהודית. שיידע בגרמנית זה נשמע יותר אותנטי.

"אחרי שהמרוקאים נעלבו כי סמוטריץ' אמר שהוא לא רוצה חפלות, הוא עבר לדבר על הרגע היהודי הטהור. הוא דיבר על זה שהוא לא רוצה שהילד שיוולד יהיה ליד ילד שיום אחד יהרוג אותו. אני בדקתי סטטיסטית, והסיכוי שצעיר ערבי מישראל או צעיר פלסטיני ישא נשק עוד 20 שנה הוא יותר נמוך מהסיכוי שהבן של סמוטריץ' יישא נשק. הסיכוי שאחד יהרוג את השני הוא אם האבא והאמא שלו הם נערי גבעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר