סערת הירי במחבל

הפרקליטות הצבאית: החייל היורה יואשם בעבירת הריגה

התביעה הצבאית הודיעה לבית הדין הצבאי כי בכוונתה להגיש כתב אישום בגין הריגה נגד החייל היורה מחברון. כמו כן, התביעה מבקשת להאריך את מעצרו בשבוע, פרקליטיו מתנגדים (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
יואשם בהריגה. החייל היורה (צילום: פלאש 90)

התביעה הצבאית הודיעה הבוקר (חמישי) לבית הדין הצבאי כי בכוונתה להגיש בשבוע הבא כתב אישום בגין הריגה נגד החייל היורה מחברון שירה במחבל המנוטרל, למרות הספקות שנשמעו מצד השופטים הצבאיים במהלך הדיונים בהארכת מעצרו.

כזכור, עם מעצרו, הפרקליטות הצבאית הצהירה כי החייל חשוד בעבירת רצח.

כמו כן, התביעה הצבאית מבקשת מבית הדין הצבאי להאריך את מעצרו של החייל, אך פרקליטיו של החייל מבקשים לשחררו.

עו"ד אייל בסרגליק, פרקליטו של החייל, אמר במהלך הדיון כי יש לשחרר את החייל: "בית הדין בערר קבע חד משמעית שמחומר החקירה עולה דרך חקירה אחרת לבחון את מעשי המשיב וסרטון ההגנה מבטא את זה בשורה של עדויות רבות. בית הדין קובע לכל הפחות שמתקיימת טעות כנה לכאורה".

לדבריו: "ראיות התביעה קורסות אחת אחרי השנייה כמגדל קלפים ונסתרות בראיות תביעה אחרות בשעה שבשלב זה לאור חומרי החקירה. אפשר בשלב הזה לנהל את התיק כשהחייל אינו עצור".

מנגד, סא"ל אדורם ריגלר, הפרקליט הצבאי, בקש להשאיר את החייל במעצר וזה לאחר שנוספו ראיות: "שני דברים שנוספו מאז הערעור בבית הדין לערעורים בקריה הן חוות הדעת הפתולוגית שקובעת באופן מפורש שפרט לפגיעה בראש של המחבל, אף פגיעה אחרת לא הייתה גורמת למותו של המחבל".

לדבריו: "האפשרות של מוות מדימום אחר בגופו נדחתה בדוח. כמו כן, יש דוח של מעבדה לזיהוי פלילי שטרם התקבלו ממנו כל הראיות ובהן סרטונים. סרט המרכזי שהוצג לבית הדין נקבע שהוא אותנטי ולא ערוך".

בתחילת השבוע נחשף ב'חדשות 2' עדותו של החייל בחקירת מצ"ח, שם סיפר: באותה שנייה מישהו, אני חושב שאחד האזרחים, צועק 'תיזהרו, יש עליו אולי מטען', כאילו חגורת נפץ. וראיתי אותו עם מעיל שחור גדול, אני חושב סגור. התחילו לעלות לי סרטים של חוליית חמאס שאמרו לנו שמתכוונת לעשות פיגוע איכות, יכול להיות התאבדות".

לדבריו: "המעיל שלו (של המחבל. ב-נ) היה פרוותי וגדול, ביום שמש חם ממש, 30 מעלות... כל הסרטים האלה גרמו לי לקבל החלטה לא פשוטה ממש בשבריר של שנייה, אני דורך את הנשק, אומר לאנשים שיזוזו ויורה לו כדור אחד בראש".

"הייתי די נסער" סיפר החייל: "יכול להיות בגלל זה ושהידיים שלי היו מלאות בדם (של חברו החייל שנפצע בפיגוע) ובכל מקרה אני לא רגיל ככה להגיע לזירה ולראות מחבל ככה מת, לא רגיל לראות אנשים מתים, מחבלים".

החייל היורה התייחס לטענות מדוע ירה: "במידה והייתה לו באמת חגורת נפץ והוא היה מתפוצץ, מה היה קורה? כמה הרוגים היו? היו שואלים למה אף אחד לא חשב לוודא את הניטרול. וזה מה שעשיתי, וידאתי את הניטרול".

"בעצם כמו שראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל אומרים שהם צריכים לקטוע את הידיים של הטרור, איך הם רוצים לעשות את זה?" שאל החייל בחקירה.

עוד הוסיף בעדותו: ''בסוף אני עושה את זה בדרך שהם התוו, למגר את הטרור ומעמידים אותי לדין על זה שעשיתי את העבודה שלי שזה להגן על עצמי, על החברים שלי ועל מדינת ישראל. רק בגלל שמפחדים אולי מהעיתונים וממה שהעולם יגיד בשביל לנקות את הידיים של צה"ל, שהחייל לא פעל כשורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר