הסוף לג'אנק פוד

הרב יחזקאל אסחייק ל"כיכר השבת": "להכניס את מהפכת האוכל הבריא גם לעולם הישיבות"

הרב יחזקאל אסחייק, ממובילי מהפכת הבריאות במגזר, משבח את מלחמתו של שר הבריאות במזון הלא בריא ובסוכר וקורא להכניס את המהפכה לעולם הישיבות: "יש השתדלות, אבל צריך יותר" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יחזקאל אסחייק (באדיבות המצלם)

מהפכת הבריאות של השר יעקב ליצמן יוצרת הדים רבים בכלל האוכלוסיה, וזוכה לתהודה עולמית כאשר כלי תקשורת בעולם ציטטו בהרחבה את ההתבטאויות נגד הג'אנק פוד ורשת מקדונלד'ס.

רבים מקווים כי המהפכה למען אורח חיים בריא תגיע גם למגזר החרדי שמלכתחילה מקפיד על כללי הבריאות, אך תמיד נדרש חיזוק בעניין. מי שאחראי בשנים האחרונות לשינוי הגישה בתוככי הציבור החרדי כלפי אכילה לא נכונה ושם דגש על צריכת מזון בריא הוא הרב יחזקאל אסחייק, מקורבו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל.

הרב אסחייק הוציא ספר רב מכר בשם "חיים בריאים כהלכה", והוא עוסק בנושא החשוב באופן תדיר כאשר הוא מתריע על הצורך בשינוי הגישה. הערב (חמישי), הוא מחמיא לשר ליצמן ואומר כי מדובר במהלך מוצלח ביותר. "זה כיוון חיובי וראוי והלוואי שהשר ליצמן יצליח בו. זה נושא חשוב מאין כמוהו".

הרב אסחייק מדגיש כי יש כיום בציבור החרדי הרבה מודעות לאוכל בריא ולאכילה נכונה, הרבה בזכות הספר שפרסם. "יש הרבה יותר מודעות לעניין, ואני שם לב לשינוי".

התזונה הבריאה תיכנס גם למטבחי הישיבות? (צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)

הרב אסחייק מתייחס למאכלי השבת השומניים ומדגיש: "אני לא אומר לא לאכול קוגעל וחמין, אבל השאלה איך עושים אותו, ממה עושים אותו ומה הכמות שאוכלים ממנו. הכל צריך להיות במינון הנכון וכמובן שמאכלים מזיקים אסור לאכול. אפשר לעשות את האוכל של שבת בלי הרבה שומן, כמובן ששימוש בשומן הוא מזיק לבריאות".

"הציבור החרדי משתמש לדעתי פחות באוכל מתועש מאשר בציבור הכללי, כי אנשים מבינים שזה לא בריא לגוף ולנפש וזה מביא מחלות" אומר הרב אסחייק. "אני מקבל היום טלפונים רבים מאנשים, צעירים, בחורי ישיבות, נשים וגברים עם שאלות ספיציפיות בנושאי בריאות, אני רואה שקיימת מגמה חיובית ושינוי לטובה".

"אני אומר בצניעות, אבל הובלנו מהפיכה וכיום בזכות הספר וההרצאות יש הרבה יותר מודעות בציבור שלנו להימנע מאוכל ספורט. הכי חשוב," מדגיש הרב אסחייק "זה אכילה נכונה, הרחקת המזיקים ושתיית מים. צריך להקפיד להרבות בשתיית מים שזה מועיל לגוף".

"ספורט והתעמלות זה רק 20 אחוז מהעבודה" אומר הרב אסחייק, "אכילה נכונה והדברים שהזכרתי הם 80 אחוז וזה העיקר".

ליצמן נגד ג'אנק-פוד (צילום: חן דמארי, מתוך ynet)

"אני רואה שיש היום השתדלות רבה גם בקרב המטבחים של הישיבות לתת אוכל בריא, אבל לצערי זה עדיין לא מספיק ויש עוד הרבה מה לתקן בנושא. חייבים שתהיה מודעות לטבחים לתת לבחורים פחות שומנים פחות מלח ולצרוך לחם מקמח מלא".

"אני עדיין לא רואה שזה קורה בפועל, שמעתי שהשר ליצמן רוצה להילחם גם בלחם הלבן ושיעברו לקמח מלא ואני משבח אותו על כך" אומר לסיכום הרב אסחייק. "המאבק למען אורח חיים בריא הוא חשוב מעין כמוהו והוא בכלל חיוב מהתורה, כמו שכתב הרמב"ם. לכן עלינו ציבור שומרי התורה והמצוות מוטלת החובה לשמור על הבריאות ואני מקווה שהשינוי יהיה לטובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר