הלם בארגנטינה

אלמונים פרצו לביתו של הרב שמואל אריה לוין ואיימו על חייו

אלמונים פרצו בליל שבת לביתו של הגאון רבי שמואל אריה לוין בארגנטינה ואיימו על חייו. הרבנית נפצעה באורח קל. האם יש קשר בין התקיפה לביטול הבחירות בקהילה בפעילות הרפורמים? (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שוטרים בבית הרב לוין (צילום: רשת קבוצת העיתונאים רוטרניק - ארגנטינה)

הלם בקהילה היהודית בארגנטינה: אלמונים פרצו בליל שבת לפנות בוקר לביתו של ראש ישיבת חפץ חיים הגאון רבי שמואל אריה לוין ואיימו על חייו. הרבנית נפצעה באורח קל.

הפורצים לא דרשו דבר מה שהעלה את החשד בקהילה היהודית שהם נשלחו על ידי ההנהגה הרפורמית והקונסבטיבית כהמשך להפעלת לחץ על הקהילה החרדית לצרף את הרפורמים להנהגת הקהילה ולהנהיג רפורמות במוסד הרבנות בארגנטינה.

חוקרי המשטרה הגיעו לביתו של הרב במהלך השבת על מנת לגבות עדויות מהשכנים ולקחת טביעת אצבעות.

להערכת מקורבי הרב, התקרית קשורה לבחירות שהיו אמורות להתקיים היום בקהילה היהודית ושבוטלו במפתיע סמוך לכניסת השבת לאחר התערבות הממשלה החדשה תוך אישור מבית המשפט.

אלפים מבני הקהילה היהודית בארגנטינה היום היו אמורים לצעוד לקלפיות על מנת לבחור את ההנהגת הקהילה היהודית "אמיה" לשלושת השנים הבאות.

אלא שכאמור הבחירות בוטלו כשעתיים טרם כניסת השבת בארגנטינה לאחר דיון סוער בבית המשפט בבואנוס איירס בראשות השופטת גב' דפיליפי, בתביעתם של הקהילה הרפורמית וקונסרבטיבית לביטול הבחירות בשל אי אילו ליקויים בהנהלת האמיה לטענתם.

כוחות המשטרה ליד בית הרב לוין (צילום: רשת קבוצת העיתונאים רוטרניק - ארגנטינה)

בכיר בהנהגת הקהילה אומר שזו הפעם הראשונה ב-122שנות קיומה של האמיה ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה שיהודים מוסרים יהודים ופונים לערכאות.

"הרפורמים והקונסרבטיבים לא יכולים להשלים אם זה שהציבור הדתי בארגנטינה נמצא בצמיחה מתמדת, ויש לרשימה הדתית 'הבור' בהנהגתו של הרב שמואל אריה לוין רוב מוחלט", אומר הבכיר.

לדבריו, מאחר ואין להם רוב ברשימה, נמנעו הרפורמים והקונסרבטיבים מלהגיש רשימה ופנו כאמור לערכאות שבשיתוף שר הטבע בממשלתו של מאורסיו מקרי סרחיו ברמן המשמש כרבאי רפומי, הפעילו לחץ על השופטת והצליחו להביא לביטול הבחירות.

הרב לוין בנאום על הרב אוירבך. צפו

זעם רב שורר בקהילה החרדית והדתית נגד מערכת המשפט שנכנעה ללחצי הממשלה שמתערבת בעניניה הפנימיים של הקהילה היהודית.

יצוין כי ה'אמיה' פועלת תחת הנהגה חרדית מזה 8 שנים והיא הצליחה להגדיל ולהעצים את הסיוע בעזרה הסוציאלית לכל המגזרים ומוכרת בעולם כולו כאשר בנוסף המפלגה הדתית בראשותו של הרב לוין הביאו את האמיה להצלחה כלכלית שלא הייתה כמוה מאז הווסדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר