"התקיפה המדויקת בהיסטוריה"

מה נשאר מג'ון הג'יהאדיסט? "כתם שמנוני על הרצפה"

"התקיפה הייתה כל כך עוצמתית, שכל מה שנשאר ממנו היה כתם שמנוני על הרצפה", כך מתאר קולונל סטיב וורן את רגע החיסול הדרמטי של ג'ון הג'יהאדיסט, לפני כחצי שנה באמצע הלילה (בעולם)

ג'ון הג'יהאדיסט (צילומים: טוויטר, דאעש)

לפני כחצי שנה, בתחילת חודש נובמבר האחרון, חוסל ג'ון הג'יהאדיסט - מוחמד אמוואזי, מי שנחשב למוציא להרוג מספר 1 של ארגון הטרור הרצחני דאע"ש.

אמוואזי, ממוצא בריטי, ש"זכה" לכינוי "ג'ון הג'יהאדיסט", כיכב בסרטוני עריפת הראשים של דאעש, עד שחוסל בתקיפה אווירית שביצעו כוחות הקואליציה. לפני מספר חודשים אישרו בדאעש כי הוא חוסל.

אך מה קרה בשניות הדרמטיות של החיסול?

דובר מדינות הקואליציה בראשות ארה"ב, הנלחמות נגד דאעש, קולונל סטיב וורן, חשף השבוע כי מה שנותר מג'ון הג'יהאדיסט לאחר החיסול הוא "כתם שמנוני על הרצפה".

לדבריו: "ג'ון הג'יהאדיסט נהרג במתקפה אווירית של מל"ט. התקיפה הייתה כל כך עוצמתית, שכל מה שנשאר ממנו היה כתם שמנוני על הרצפה".

אחד מסרטוני הרצח של ג'ון הג'יהאדיסט

ג'ון חוסל בסביבות השעה 12 בלילה כשהלך ברחוב בעיר ראקה ודיבר בטלפון. לפי וורן, כאשר הוא התקרב למכונית שחנתה בסמוך, פגע בו המל"ט האמריקאי וחיסל אותו.

קולונל וורן מספר כי צפה בסרטון החיסול. לדבריו, "מצאנו אותו לבד ברחוב ומהר מאוד הוא הפך לכתם על הרצפה".

על השאלה מדוע לקח הרבה זמן לאתר אותו ולחסלו, השיב כי הם צריכים למצוא את המיקום המדויק של המבוקשים ולודא שהם פוגעים במינימום חפים מפשע. "אני יכול להגיד שמדובר בתקיפה האווירית המדויקת ביותר בהיסטוריה", הוסיף.

לדבריו, ג'ון הג'יהאדיסט לא היה בכיר בארגון אך בשל מעורבותו בחיסולים הושקעו מאמצים לאתר ולחסל אותו. "השקענו בו את אותם המאמצים שאנחנו משקיעים בלאתר את הבכירים בארגון, למרות שהוא בהחלט לא נחשב לכזה", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר