והקב"ה מצילנו מידם

צפו: כך נראית מנהרת הטרור שנחשפה בגבול עזה

שעות לאחר שהותר לפרסום כי כוח צה"ל חשף מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס בגבול רצועת עזה, דובר צה"ל פרסם תיעוד ממנהרת הטרור שנחשפה ונהרסה לאחרונה (חדשות)

(צילום: דובר צה"ל)

שעות לאחר שהותר לפרסום כי כוח צה"ל חשף מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס בגבול רצועת עזה, דובר צה"ל מפרסם הערב (שני) תיעוד מתוך מנהרת הטרור שנחשפה ונהרסה בימים האחרונים.

כזכור, הבוקר הותר לפרסום כי לפני כשבועיים, כשנתיים לאחר סיום מבצע "צוק איתן", התגלתה מנהרת טרור של ארגון החמאס שחדרה מרצועת עזה אל תוך שטח ישראל. פתח המנהרה אותר בשטח המועצה האזורית אשכול, כמה עשרות מטרים מגדר הגבול מאזור מרכז הרצועה, על ידי כוחות צה"ל ובעזרת אמצעים טכנולוגיים.

מאז שאותרה המנהרה, פעלו כוחות הנדסה ולוחמים מיחידות מיוחדות של צה"ל כדי להשמידה. הפעילות נערכה משני צדי הגבול. ברצועת עזה דיווחו על הפעילות אך חמאס נמנע מלפעול נגד כוחות צה"ל.

יצוין כי מדובר במנהרה שהושמדה על ידי צה"ל במבצע "צוק איתן", אך החמאס הצליח לשקם אותה בזמן שחלף מאז.
במערכת הביטחון מעריכים כי המנהרה יועדה לשמש לפיגוע אסטרטגי שיכלול החדרה של עשרות לוחמי היחידה המובחרת של חמאס - "נוכבא" אל אחד היישובים.

גורם בכיר בזרוע הצבאית של חמאס טוען הבוקר בתגובה כי מדובר ב"מנהרה ישנה". לטענתו, נעשה במנהרה הזו שימוש במהלך מבצע צוק איתן. בשטח העבודות ביקרו הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ואלוף פיקוד דרום אייל זמיר. התושבים הורגעו כי המנהרה בשליטת צה"ל וכי אין סכנה ממשית ולכן החיים נמשכו כסדרם.

יצוין כי במנהרה לא נמצאו אמצעי לחימה ולמרות ההבנה של החמאס בזמן אמת כי המנהרה נחשפה הוא לא השתמש בה לתקיפה נגד הכוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר