תיעוד דרמטי

מצלמת הקסדה של הכבאי תיעדה את רגעי התופת בירושלים

הזירה הבוערת, פעולות כיבוי האש וסריקת האוטובוס המפויחים - מצלמת גו-פרו על קסדתו של רס"ל אריק אבולוף, מכבאות והצלה ירושלים, תיעדה את רגעי החרדה בפיגוע התופת בירושלים (חדשות)

(צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים; תמונה ראשית: נתי שוחט - פלאש 90)

21 בני אדם נפצעו אמש (שני) בפיגוע התופת באוטובוס קו 12 בירושלים, מה שניים באורח קשה, שבעה באורח בינוני והיתר קל.

רס"ל אריק אבולוף, מכבאות והצלה ירושלים, התקין על קסדתו מצלמת גו-פרו, וכך המצלמה תיעדה את כל רגעי החרדה בזירת הפיגוע. הגעת הכבאים לזירה, כיבוי האוטובוסים הבוערים והכניסה לאוטובוס המפויח.

הבוקר, 14 פצועים מהפיגוע עדיין מאושפזים בבתי החולים.

מבית החולים 'הדסה עין כרם' נמסר כי שישה בני אדם מאושפזים בבית החולים, ארבעה מהם במצב בינוני עד קשה - אישה בת 28, צעיר כבן 25, גבר כבן 40 ואישה כבת 30, ושני פצועים במצב קל.

בבית החולים 'שערי צדק' מאושפזים שמונה פצועים, בהם גבר כבן 30 במצב קשה, שלושה במצב בינוני - אישה כבת 50, צעיר כבן 25 ונער כבן 16, וארבעה פצועים במצב קל.

רגע הפיצוץ של מטען החבלה באוטובוס אירע בעת שקו 12 עשה את דרכו מארמון הנציב לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, בזמן שהנהג עמד בפקק ברחוב משה ברעם, בכביש שיורד מכיוון דרך חברון לצופת פת.

המטען התפוצץ בחלקו האחורי של האוטובוס, באזור המנוע ומיכל הדלק, בעקבות כך פרצה שריפה שהתפשטה לאוטובוס ומכונית פרטית שנסעו בסמוך.

רשף רוני סונינו, מפקד כוחות הכיבוי וההצלה באירוע, סיפר כי "הצוותים שהגיעו למקום הבחינו באוטובוסים כשהם בוערים בעוצמה רבה, וסביבם פצועים רבים המטופלים על-ידי כוחות מד"א. למרות החום האדיר והסיכון לפיצוצים נוספים באוטובוסים, חדרו לוחמי האש באומץ רב אל תוך האש והעשן וביצעו סריקות לאיתור לכודים ופעולות כיבוי ומניעת התפשטות הלהבות".

לדבריו: "אם לא היו מצליחים להוציא מפה את הנוסעים בזמן, ייתכן שהיינו עדים לאסון מאוד גדול מאוד בקנה מידה שלא ראינו זה שנים רבות. לשמחתנו לא איתרנו נפגעים ולכודים נוספים ברכבים הבוערים".

במשטרה ממשיכים לחקור את הפיגוע ובודקים שתי אפשרויות. הראשונה, שהפצוע הקשה ביותר הוא המחבל שניסה להתאבד, אך הפצעו טרם זוהה. האפשרות השניה הינה שהמטען הושאר באוטובוס על ידי נוסע שנמלט לפני הפיצוץ.

החשש הגדול הוא כי מדובר בעליית מדרגה בגל הטרור הנוכחי, שהחל ביידוי אבנים והמשיך בדקירות, נשק חם וכעת לראשונה מטען חבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר