המרוץ לנשיאות

ניצחונות לקלינטון וטראמפ בניו יורק; ואיך הצביעו החרדים?

שעה קלה לאחר סגירת הקלפיות בניו יורק, מנתוני המדגמים עולה כי דונלד טראמפ והילארי קלינטון זכו במסגרת הבחירות הפנימיות במירוץ לבית הלבן. ואיך הצביעו בשכונות החרדיות? (חדשות בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טראמפ וקלינטן (צילום: shutterstock)

שעה קלה לאחר סגירת הקלפיות במדינת ניו יורק ומנתוני מדגמים המתפרסמים עולה כי המועמדים דונלד טראמפ והילארי קלינטון זכו בקרב במסגרת הבחירות הפנימיות במפלגות לקראת המרוץ לנשיאות ארה"ב.

על פי המדגמים זכה טראמפ לכ-60 אחוזים מה שנחשב בעיני תומכיו לניצחון מוחץ במפלגה הרפובליקנית. אחריו ניצב ג'ון קייסיק עם 26 אחוז וטד קרוז עם 14 אחוז בלבד.

גם בפריימריז במפלגה הדמוקרטית רשמה המועמדת הילארי קלינטון ניצחון גדול על סנדרס, עם 58 אחוז מהקולות לעומת 41 למתמודד היהודי הסוציאליסט.

בשכונות החרדיות זכה דווקא טד קרוז ברוב הקולות. בבורו פארק קיבל 56.6 אחוז לעומת טראמפ שזכה ב-39 אחוזץ. ויליאמסבורג העניקה לקרוז 53.2 אחוזים אלא שהדבר לא הועיל לקרוז בהשגת הצירים ובסופו של יום זכה טראמפ ב-90 צירים מתוך ה-95 של מדינת ניו יורק וג'ון קייסיק בחמשת הנוספים.

במקביל זכתה קלינטון לניצחון מוחץ בשכונות החרדיות. בשכונת בורו פארק קיבלה המועמדת הדמוקרטית המובילה 61.3 אחוז ואילו בשכונת ויליאמסבורג זכתה ל-60.9 אחוזי תמיכה.

העסקן עזרא פרינדלנדר עם הילארי קלינטון

טראמפ הגיע לאולם המרכזי במגדלים הנושאים את שמו במרכז מנהטן מלווה באשתו מלניה וילדיו, ונשא את נאום הניצחון: "אנחנו הולכים לוועידה חזקים ומנצחים. מתמטית, קרוז נמחק מהמרוץ". בהמשך אף צייץ בחשבון הטוויטר: "תודה תושבי ניו יורק, אוהב אתכם".

העסקן עזרא פרינדלנדר אומר ל"כיכר השבת" בתגובה לניצחון כי "אני שמח בניצחון של הילארי קלינטון. אני בטוח שרוב הציבור החרדי יתמוך בה גם בבחירות הקרובות לנשיאות".

לבריו: "היא ידידת ישראל ואכפת לה מקיומו של העם היהודי ולכן הרבנים תמכו בה. טראמפ הוא מועמד הזוי שעלול רק לגרום נזק באם ייבחר".

צפו: דב הייקינד משכנע לצאת ולהצביע (צילום: דף הפייסבוק של Dov Hikind)

במהלך היממה האחרונה החריף המאבק בין טראמפ לקלינטון והגיע לפסים מכוערים כאשר זו כינתה את איל הנדל"ן בתואר "מחלה קשה".

יצויין כי כעת לאחר הניצחונות מחזקים השניים את מעמדם מה שיגרום ככל הנראה לניצחונם הוודאי בהתמודדות הפנימית שלהם במפלגות לקראת הכרזה על מועמדותם בבחירות לנשיאות שייערכו בחורף הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר