"זלזלה בנהלי הכשרות"

רב חשף ליקויים בחברת המזון הכשרה לפסח הגדולה בעולם

הרב יעקב יצחק הורוויץ, לשעבר מבכירי הרבנים בכשרות OU, יוצא נגד הכשרות בה עבד ותובע את "מנישביץ", מהחברות הבולטות בעולם בייצור מזון כשר לפסח בגלל ש"זלזלה בנהלי הכשרות" (עולם)

חיים אבני | כיכר השבת |
לוגו החברה (צילום: שאטרסטוק)

הרב יעקב יצחק הורוויץ, מרבניה הבולטים של "OU" בארצות הברית ומי שהיה אחראי עד לאחרונה על הכשרות בחברת מנישביץ (Manischewitz) - מהחברות הבולטות בעולם בתחום ייצור מזון כשר לפסח - תובע את החברה בטענה כי היא מזלזלת בנהלי הכשרות הבסיסיים של הכשר ה-OU.

הרב הורוויץ הגיש את התביעה על סך של כמיליון דולרים במדינת ניו ג'רסי שם שוכנת החברה שנחשבת כסמל למוצרי מזון ויינות כשרים לפסח. בכתב התביעה הוא טוען כי החל משנת תשס"ט (2009) החברה מזלזלת שוב ושוב בנהלי הכשרות של ההכשר ושלו כאחראי על כשרות מפעלי החברה. לדבריו, למרות ההערות החברה לא מתקנת את הליקויים החמורים.

הרב הורוויץ מעלה טענות קשות ביותר גם נגד ההכשר בו הוא כאמור משמש כבכיר במערך הכשרות - OU, וטוען כי ארגון OU מעדיף "לעצום עין" ולאפשר את הפרת הנהלים מחשש כי החברה תבחר בכשרות אחרת.

הרב הורביץ (נחלת הכלל)

הרב הורוויץ כותב בכתב התביעה כי "OU הפרה את אמון הציבור בה מאחר והיא מאשרת את הכשרות על חלק ממוצרי חברת מנישביץ שהיא יודעת כי כשרותם מוטלת בספק". הרב כותב עוד כי כאשר העיר לאחראיים במפעל וב-OU על הדברים, רמזו לו כי "אם אתה רוצה לשמור על משרתך, כדאי שתשתוק".

בארגון OU דחו את הטענות של הרב הורוויץ שפוטר לאחרונה וטוענים כי מדובר בתביעה מתוזמנת סמוך מאוד לחג הפסח על מנת לפגוע במוניטין. לטענת הארגון, הכשרות במנישביץ הינה ברמה הגבוהה ביותר והארגון ילחם להוצאת האמת לאור בבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר