המחאה יוצאת לדרך

מאות הפגינו ברמת גן: "לשחרר את הרב ברלנד באופן מיידי"

מאות מחסידיו ותלמידיו של הרב אליעזר ברלנד, הכלוא ביוהנסבורג לאחר בקשת הסגרה מישראל, הפגינו הבוקר מול בניין שגרירות דרום אפריקה בקריאה לשחררו. ומה אמר להם השגריר? (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: יקי אדמקר - וואלה, באדיבות המצלם)

מאות מחסידיו ותלמידיו של הגאון רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' הגולה, השוהה בכלא ביוהנסבורג לאחר בקשת הסגרה מישראל, הפגינו הבוקר (שני) מול בניין שגרירות דרום אפריקה ברחוב אבא הלל ברמת גן.

החסידים התפללו במקום תפילת חול המועד של חג הפסח ולאחר מכן יצאו בריקודים ובשירה כשבהמשך אף הניפו שלטי מחאה הקוראים לשיחרורו המיידי של מנהיגם הרוחני.

"הרב ברלנד מוחזק בתת תנאים תוך ביזוי והשפלה ובפרט כעת חג הפסח חג החירות, אנחנו מבקשים לשחררו באופן מיידי", קראו המפגינים מול בניין שגרירות דרום אפריקה.

השגריר משוחח עם המפגינים (צילום: יקי אדמקר - וואלה)

בשלב מסויים יצא השגריר למפגינים ושוחח עמם באומרו כי אין לו במה להועיל אך בכל אופן הזמין משלחת ונציגות מטעמם על מנת לשמוע את טענותיהם.

בקרב המפגינים היו חילוקי הדעות באשר לתועלת ההפגנה. אד מהם אמר ל"כיכר השבת" כי בדרום אפריקה יבהלו מהמחאה ויבקשו להגיע להסדר." זה לא נעים למדינה כזאת שכמה מאות מפגינים על זכויות אדם מול השגרירות".

מנגד, מתפלל אחר אמר כי גם אם לא תושג תועלת מיידית, "אנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות שלנו והקדוש ברוך הוא יעשה את שלו".

אמש הובא ב"כיכר השבת" תיעוד וסיקור בלעדי מליל הסדר של הרב ברלנד מאחורי סורג ובריח. משה נחמן שטרית, גבאו של הרב ברלנד, סיפר בשיחה עם "כיכר השבת" על החג בכלא ואמר כי "זה גיהנום עלי אדמות כפשוטו, גרוע מכל מה שהרב עבר עד עכשיו".

הרב ברלנד בכלא עם שני הגבאים

לדבריו: "ברוך ה'. הרב מתמודד עם הסבל הנוראי שעובר בגבורה אדירה. זה הגיהנום עלי אדמות כפשוטו. גרוע מכל מה שהיה עד עכשיו. הוא נראה אמנם חלש".

איך עבר על הרב ליל הסדר בכלא?

"אנחנו לא יודעים, הרב לא סיפר כלום. כשאנחנו רואים אותו הוא מדבר רק דברי תורה או מבקש שנביא לו ספר". הגבאי מספר על היחס לרב ברלנד בכלא ואומר כי "ממה שראינו, חלק מהסוהרים לפחות עוזרים לו וגם מבקשים ממנו ברכות". לדבריו: "הרב יושב ולומד שולחן ערוך חושן משפט כל היום בעיון רב, התנאים מחרידים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר