מכרו את עצמם

סוריה ודאע"ש: הורגים אחד את השני אבל עושים עסקים

מסמכים שנחשפו בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" מוכיחים שעל אף המלחמה ביניהם, המשטר הסורי וארגון דאע"ש קיימו ביניהם שיתוף פעולה עסקי בעשרות מיליוני דולר בחודש באמצעות מכירת נפט מהארגון לממשלת סוריה. שדות הנפט הפכו את ארגון הטרור לעשיר ביותר בעולם. המכירות הופסקו לאחר חיסולו של אבו סיאף, "שר הנפט" של דאע"ש (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
בשאר אל אסד, נשיא סוריה. קונה ונלחם. (צילום: Fabio Rodrigues Pozzebom / ABr)

לאחר שממשלת סוריה הכחישה בעבר את קניית הנפט מהשדות שנכבשו על ידי ארגון הטרור דאע"ש, נחשפו מסמכים בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" שמראים על שיתוף פעולה עסקי נרחב בין השניים על אף המלחמה ביניהם בשטחי סוריה.

בפשיטה של הכוחות המיוחדים האמריקאיים על ביתו של אבו-סיאף בחודש מאי האחרון, נחשפו אלפי מסמכים אשר מוכיחים את טיב שיתוף הפעולה בין הממשל הסורי וארגון דאע"ש, בסכום של יותר מ40 מיליון דולר בחודש.

על פי המסמכים שפרטיהם דווחו על ידי ה"וול סטריט ג'ורנל", רוב רווחיו של דאע"ש היו ממכירות נפט לממשלת סוריה בעשרות מילוני דולר בחודש.

ארגון דאע"ש בפלישתו לסוריה כבש כבר בשבת 2013 את שדות הנפט שנמצאים במזרח המדינה והחל להפיק נפט בעצמו ומכירתו על ידי אבו סיאף שמונה לאחראי בניהול שדות הנפט על ידי אבו בכר אל בגדדי, מייסד ומנהיג דאע"ש.

אבו סיאף השאיר את העובדים המקומיים בשדות הנפט הכבושים, ואף הציע להם משכורות גבוהות יותר מאשר קיבלו תחת ממשלת סוריה.

על פי המסמכים, רווחיו של דאע"ש מסוף שנת 2014 ועד תחילת 2015 מוערכים בכמעט 290 מיליון דולר וכי רובם המוחלט מגיע ממכירות הנפט שביו בשליטתו של "שר הנפט" של דאע"ש, אבו סיאף.

במסמך מפברואר 2015 מופיע הסכם בין המשטר הסורי לדאע"ש אשר מאפשר העברת צינורות משדות הנפט שנכבשו על ידי ארגון לעבר השדות שבשליטת אסד.

ניהולו של אבו סיאף הביא לרווחים גבוהים משדות הנפט והפכו את דאע"ש לארגון טרור עשיר מאד. עקב הרווחים הגבוהים של הארגון משדות הנפט, החלו הכוחות המערביים להפציץ את בתי הזיקוק שבשליטת הארגון.

שיתוף הפעולה העסקי בין ארגון דאע"ש למשטר הסורי הופסקו לאחר חיסולו של אבו סיאף בחודש מאי האחרון על ידי הכוחות האמריקניים, על אף העברת סמכויותיו לאבו מוחמד אל-פראנסי, טרוריסט צרפתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר