הקריסה הגדולה

כך קרסה התחבורה הציבורית בערים החרדיות בחול המועד

שוב זה קורה, התחבורה הבין עירונית קרסה בשלוש הערים החרדיות לאחר שחברות התחבורה לא עמדו בעומסים הצפויים. אגד: "נערכנו והקצנו עשרות אוטובוסים במיוחד לחול המועד" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ימי חול המועד הביאו עימם גם תלונות רבות על תקלות וכשלים בתחבורה הציבורית בעיקר באזורי הריכוז החרדיים ירושלים בני ברק אשדוד מודיעין עילית ובית שמש.

שלשום אירעה קריסה טוטאלית בכל מערך התחבורה מבני ברק לירושלים כאשר לטענת נוסעים רבים הם המתינו שעות רבות בתחנות לאוטובוסים שבוששו מלהגיע.

מנחם, אברך חסידי שעמד בתחנה ברחוב חזון איש יחד עם שמונת ילדיו, מספר ל"כיכר השבת": "זה היה סיוט של ממש. עמדנו יחד כל בני המשפחה עם עוד עשרות נוסעים שהמתינו לצידנו בחום הקופח ובשרב. כולם הזיעו, הילדים בכו וצרחו וכל האוטובוסים שהגיעו היו מלאים עד אפס מקום. חלק מהנהגים אף לא עצרו בתחנות ו׳דילגו׳ עלינו מחמת חוסר מקום באוטובוס. כמה שניסינו להתקשר לחברה זה לא עזר ולא הועיל. תחנוננו נפלו על אוזניים ערלות".

נתן, נוסע נוסף מבני ברק מספר כי צעק על הפקח שיבקש תגבורת של אוטובוסים. "זו פשוט חוצפה ועזות מצח, אנחנו הציבור החרדי מפרנסים אותם במשך כל השנה ותמיד בזמני החגים כשיש קצת עומס הכל קורס, ברגעי המבחן הם לא עומדים בהבטחות ואנחנו נאלצים לעמוד שעות ארוכות בתחנות".

אילוסטציה (צילום: שלומי כהן)

נחמה ר,. נוסעת נוספת מספרת על הצפיפות הגדולה במהלך הנסיעה. "חיכינו שעה ארוכה ובסוף הגיע אוטובוס עירוני שכלל לא מתאים לנסיעות ארוכות שכאלו. גם עליו כבר היו עשרות חלקם בעמידה בצפיפות גדולה. אני מצפה ליחס של כבוד לאנשים שנוסעים עם החברה במשך השנה כולה ומגיע להם לקבל שירות הוגן גם בשעות הלחץ. שיתגברו ויביאו אוטובוסים ממקום אחר. כך זה לא צריך להראות".

גם על הנסיעות ממודיעין עילית לעיר בני ברק בחברת קווים התעוררה השבוע ביקורת רבה של התושבים המקומיים. תושבים רבים התלוננו גם היום על סדרי התחבורה וטענו כי במקומות רבים היה עומס לא מציאותי.

יצחק שעמד עם רעייתו וארבעת ילדיהם טוען כי המתין לאוטובוס בשכונת ברכפלד בעיר, למעלה משעה וחצי, מספר ל"כיכר השבת": "היינו צריכים להגיע לבני ברק לבקר את ההורים, קבענו עם כולם ב2 וחצי בצהריים. בסוף אנחנו הגענו ב4. זה היה ביום של החמסין הגדול, היה חם ולוהט והילדים האדימו מחום אל לא היה עם מי לדבר. הם פשוט חוקרים עלינו, מזלזלים".

גם בעיר בית שמש הגיעו תלונות רבות. לטענת התושבים שרר עומס גדול בתחנות והשירות היה גרוע במיוחד. בעקבות כך אף שיגר סגן ראש עיריית בית שמש ויו"ר וועדת התנועה שמוליק גרינברג מייל דחוף לראשי חברת 'אפיקים' בו קבל על הקריסה במערך התחבורה הציבורית במהלך החג.

אילוסטציה (צילום: שלומי כהן)

"כמות .הטלפונים שאנחנו מקבלים מתושבים נזעמים אין לה ולא היה לה אח ורע מעולם" כתב גרינברג וטען כי האוטובוסים אף לא עצרו לבקשת הנוסעים שביקשו לרדת במושב יסודות.

מלשכת סגן ראש העיר אומרים לכיכר השבת כי מדובר היה בקטסטרופה של ממש ומביעים את תקוותם כי מחר ערב החג ובמוצ"ש תתעשת חברת 'אפיקים' ותבין לצורך הציבור שאותו היא חייבת לשרת. "לא ייתכן מצב בו אנשים משלמים במיטה כספם אך מקבלים שירות גרוע ביותר" הם מבהירים בנחרצות.

תלונה נוספת הגיעה על הקו מירושלים לחצור הגלילית. משה, נוסע קבוע בקו מספר ל"כיכר השבת": נסעתי היום בקו 983 של חברת נתיב אסקפרס מירושלים לחצור הגלילית, האוטובוס יצא מתחנה ראשונה בשעה 11:00 בעודי עומד בחתנה הגיע אוטובוס שבמבט ראשון נראה עירוני רגיל ואז הסבירו לי שבקו זה זה נחשב לבין עירוני".

בלית ברירה אחרת עליתי עליו, אחרי מספר תחנות לקראת היציאה מהעיר המזגן שעבד על קירור חלקי חדל מלפעול, נוסעי האוטובוס פנו בזה אחר זה לנהג והוא ענה לעומתם אין לי מה לעשות תתלוננו בחברה, וכך עשו מספר גדול והתקשרו לחברה כל זה בעודנו בכביש ירושלים תל אביב לפני כניסה לכביש 6, שם המוקדנית ועוד ענו שבודקים את זה ותוך מספר ימים יהיה תשובה".

אילוסטציה (צילום: שלומי כהן)

"התייחסות ממש מזלזלת כלפי הנוסעים, וכך הם משכו את הזמן עד שהתקרבנו לכיון צומת תות ומאז התירוץ היה שאנחנו כבר בצפון ומתקרבים ליעד והם החליטו שלא מוציאים אוטובוס חילופי, אני מציין שבאוטובוס היה חום אימים שממש איים על חיי הנוסעים, בין הנוסעים היו נשים, אנשים מבגורים וילדים, ועל כולנה היה גם תינוק בן 3 שבועות, יהודי כבן 60 שרק לפני תקופה עבר ניתוחים מסובכים עקב מחלת סרטן קשה".

מיותר לציין שבאטובוס מוזר זה אין כמעט פתחי איורור, מה שהיה פתחו ומשם נכנסה רק רוח חמה. בסופו של דבר רק בשעה 14:50 הגענו לחצור הגלילית. כאמור מדובר בנושא מערכתי של קריסה קולוסאלית בכל הריכוזים החרדיים ולא באירוע נקודתי כזה או אחר".

מחברת אגד נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "זרימת האוטובוסים של אגד בקו 402 בשני הכיוונים אתמול הייתה ללא כל דופי, לא זו בלבד שהכל התנהל על פי הלו"ז המתוכנן עם תגבור אלא נוספו עוד 12 נסיעות מעבר ללו"ז המתוכנן, להזכיר כי אתמול אחר הצהריים ובערב היה כנס של ארגון הידברות בבנייני האומה בו השתתפו כשלושת אפלפי נשים, מארגני הכנס הנכבדים לא טרחו להודיע לאגד על הכינוס המתוכנן וכך יצא שבפיזור עם סיום הכינוס, אגד שיגר 15 אוטובוסים לבנייני האומה כדי להסיע את חלק משתתפות הכינוס לבני ברק. ייתכן מאוד שבאותה שעה של הפיזור נותרה המתנת יתר בתחנות במסלול הרגיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר