הטור השבועי

רק שקלינטון לא תיבחר / דב הלברטל

קלינטון היא פקעת שאפתנית, המבשרת את פרוץ הפמיניזם העולמי אל ליבו של המרכז השלטוני. היא חיה את זה בעוצמה מוחצנת. היא גם תעשה מהפכה בתחום הליברלי. וזה יהיה רע מאוד (דב הלברטל)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם קלינטון תיבחר, זה יהיה רע ליהודים. ליתר דיוק, זה לא יהיה טוב לחברה החרדית. מאוד לא טוב. כי קלינטון היא פקעת שאפתנית, המבשרת את פרוץ הפמיניזם העולמי אל ליבו של המרכז השלטוני. היא חיה את זה בעוצמה מוחצנת. היא גם תעשה מהפכה בתחום הליברלי.

קלינטון לא דומה בכלל למרקל, הקנצלרית של גרמניה. מרקל היא גם אישה, אך שלא כקלינטון, אין לה סדר יום פמיניסטי בולט. היא טיפסה אל הפסגה השלטונית בגרמניה, מבלי ההחצנה השאפתנית הזו. זה לא שלא היו לה שאיפות. אי אפשר להגיע אחרת לתפקידים כאלה. אך היא פועלת בענווה, ולא בסוג של אקסטרווגנטיות. היא גם מדברת בעיקר על נושאים פוליטיים, חברתיים וכלכליים, ולא עושה הצגות דרמטיות של התגלמות ההישג הנשי.

אם קלינטון תהיה נשיאה, היא תמנה המוני נשים בממשל ובתפקידי מפתח. אמריקה תישלט על ידי נשים. המינון ייקבע רק בהתאם לביקורת הציבורית, ממנה היא תחשוש. האידיאולוגיה הפמיניסטית, תגיע לשיאה הפוליטי בכל הזמנים.

הרוח הפמיניסטית שתחדיר קלינטון, תשפיע ללא ספק גם על המגזר החרדי, בארץ ובעולם. כי כל תזוזה משמעותית ברוח העולמית, משפיעה אפילו על מחנה קדוש. כך היה בתקופת ההשכלה ובתקופות אחרות. העולם החרדי יידע איך להתמודד עם פרץ זה של שלטון הנשים. אבל זה לא יהיה קל, ולא יעבור ללא תקלות ומאבקים. זה כבר התחיל עם נשים חרדיות הרצות לכנסת.

את נפילתה של הציונות הדתית בתחום זה, אפשר לחוש כבר עכשיו. הנשים שם לומדות גמרא, והגברים הם גנרלים בצבא. רק דוגמא קטנה, המשקפת את עומק ההידרדרות: המדרשה לנשים במגדל עוז, ה'ישיבה' העיקרית לנשות הציונות הדתית, שם הן לומדות גמרא, הזמינה לא מכבר את הוריה של בנקי, הנרצחת במצעד בירושלים, לשיחה על סובלנות. הנשים בציונות הדתית, הלומדות גמרא, מבקשות למצוא דרך להכיל גם מצעדים כאלה.

פעם היו שם סוג של נשים צדקניות, בדומה למגזר החרדי. היום הן מיעוט ובטלות בשישים אל מול לומדות הגמרא. וזה מה שלימוד הגמרא עושה לנשים אלו.

זה גם החשש למקרה שקלינטון תזכה בנשיאות. היא תרומם כביכול את מעמדן של הנשים, באופן זה שהן יהיו השולטות, והגברים בשוליים. זה בהכרח עלול לחדור גם לעולם החרדי. אותו עולם של קדושה, המבין שהאיש והאישה שווים, אבל יש להם תפקידים שונים בעולמם. המאבק לא יהיה פשוט. הרי גם הן תאמרנה בליבן, למה רק קלינטון?

אם קלינטון תיבחר זה יהיה לא טוב ליהודים. והיהודים הם העולם החרדי. זה אפילו לא משנה הרבה מה עמדתה לגבי ישראל והיהודים. לטוב החרדים, עדיף שטראמפ ייבחר. העיקר לא קלינטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר