"מעיין הנרפש"

'יתד נאמן' באזהרה להורים: כך תשמרו על הבנים בבין הזמנים

מידי שנה לא עלינו מתרחשים אסונות קשים בימי בין הזמנים, בעיקר כאשר בחורים צעירים פועלים ללא מחשבה, מה שמהווה סכנה כפולה גם ברוחניות וגם בגשמיות. 'יתד נאמן' במאמר אזהרה להורים (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

מידי שנה לא עלינו מתרחשים אסונות קשים בימי בין הזמנים בעיקר כאשר בחורים צעירים פועלים ללא מחשבה ותיכנון ויוצאים לטיולים הרפתקנים ללא הדרכה וללא אחריות מחייבת מה שמהווה סכנה כפולה גם ברוחניות תוך התחברות לחברים שאינם ראויים וגם סכנה גשמית ופיזית.

הבוקר (שני) מקדיש העיתון "יתד נאמן" את מאמר המערכת נגד התופעה הבעייתית ומבהיר כי מדובר בפיקוח נפש של ממש.

"השבוע האחרון של בין הזמנים של חודש ניסן, עלול להיות שבוע מועד לפורענות רוחנית", מזהיר העיתון. "מי שלא זהיר, עלול לאבד את כל הקנינים שרכש בין כותלי הישיבה ולפלוט את כל המטען הרוחני של ימי חג הפסח שבהם כלל ישראל שאף מלוא ריאותיו אמונה ואמונת חכמים - ויאמינו בד' ובמשה עבדו".

"שבוע אחד של פריקת מסגרת עלול להותיר שובל של נזק שיהיה קשה למחות את עקבותיו. אינפוזיה של ארס רוחני מרוכז נמסכת בפרק זמן קצר ישר לורידיהם של צעירי הצאן, שקשה אח"כ לדלל ולנקות. על ההורים מוטלת המשימה לסייע לבניהם ולכוון אותם אל המסגרות הקיימות שמאפשרות להחליף אוירה ולחלץ עצמות, באופן ששפחת הרחוביות לא תירש את גבירת עולם התורה", קורא העיתון.

העיתון מזכיר כי "בעבר פורסם מכתבם הנוקב של רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ויבדלחט"א מרן ראש הישיבה שליט"א מפני הפירצה החמורה שבחורים ממשפחות טובות שוכרים חדרים באכסניות ובמלונות ובצימרים כאשר במקומות הללו, לפתח חטאת רובץ, ויש בהישג יד מכשירים טמאים ועוד דברים שאין להעלותם על הדעת".

"הנטייה הטבעית של אנשים היא לזלזל, אבל מי שיטה אוזן לאלה שמטפלים בהצלתם של טובעים, יגלה שהטבילה הראשונה במעיין הנרפש היתה בתקופה הזו", קובע העיתון.

"תקופתנו היא תקופה קשה ונסיונותיה אדירים. כוחות רעים פועלים מבית ומחוץ, כדי לפגוע בלומדי תורה ולמעטם. הם ממטירים כמויות אדירות של דעות כזב וגשם של פיתויים. כל אלה מנסים לזחול בדרכים עקיפות לתודעת הצבור ולהרעיל, ויש להגביה גדרות ומחיצות. אבל להכניס את הראש לתוך הגליוטינה חדת הסכין, מרצון? לדדות את עצמך, רוחך ונשמתך למקומות שם יכול לפגוע מנוול זה בבני תורה, וכל באיה לא ישובון? טעמה האסור של תקופה קצרה שנועדה לקווי ד' להחליף כח, עלולה להיות רשת שהמסתבכים בה לא יוכלו להחלץ מקוריה לעולם. אסור לצעוד בשדה המוקשים הזה בשום פנים ואופן. אסור אפילו להתקרב, זה פיקוח נפש - אם טיפטיפת ארס רוחני תצליח לחלחל", מזהיר העיתון.

העיתון ממשיך וכותב כי "הורים שהשקיעו את כל רוחם נפשם ויכולותיהם בהגנה על בניהם וחינוכם, לא יפקירו את נפש הילד ולא יתנו לעמלם - אלו הבנים שאותם השקו מבארות המים החיים, ליפול לבארות שחת המלאים במים עכורים. צורות "בילוי" כאלה, מקומם לא יכירם בתוך המחנה שלנו – בפרט כאשר איכא דרכא אחרינא – טיולים מאורגנים בפיקוח ראוי המונע סכנות רוחניות וגשמיות".

"אות הקלון הרוחני, חייב לקבל גם את ביטויו החברתי. חייב להיות ברור: לא משלנו הם. התרוץ "כולם נוסעים", לעולם לא יספק הורים שחוששים שבנם עלול לסכן את גופו. זה לא יכול להיות תירוץ כשמדובר בפיקוח נשמות. בפרט כאשר זה חב לאחרינא. בפרט כאשר כל אחד שנופל, מפיל גם אחרים ר"ל. ההורים חייבים לשאת את משא האחריות על כתפיהם, כי את התופעה הנוראה הזו חייבים להדביר מתוך צבור בני הישיבות ולשמור על קומתם, צביונם ובעיקר עתידם", מסיים העיתון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר