האזינו להקלטה

הרב ברלנד מדבר: "לא לפחד מאף אחד, נמסור את הנפש"

בשיחה ראשונה מבין כותלי הכלא ביוהנסבורג, מבקש הרב ברלנד מחסידיו למסור את הנפש כדי לחלץ אותו ממעצר "ולהזים את כל העלילות" • הרב מתייחס לראשונה לרב המקומי ש"רודף אותו" (חסידים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד בביהמ"ש ביוהנסבורג (צילומסך: מתוך יוטיוב)

בלעדי ב"כיכר השבת": מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד מדבר לראשונה מאז מעצרו ובשיחה עם תלמידיו מבין כותלי הכלא, המתפרסמת לראשונה ב"כיכר השבת", הוא מבקש מתלמידיו למסור את הנפש בכדי שיוכל להגיע בל"ג בעומר להדליק את המדורה במירון.

בפתח דבריו אמר הרב ברלנד: "אנחנו עכשיו ברגע הזה, אנחנו מתכוונים, שכל עם ישראל יאזור חיל ויאזור מותניים, ויחלץ חלציו, כל אחד מינימום 4,000 שקל כדי לחלץ את הרב מהמעצר".

בשלב זה מתייחס הרב ברלנד לראשונה לרב המקומי זאב גולדשטיין, ותוקף אותו על כך שהחליט לרדוף אותו "הרב הראשי נשבע שהוא ילחם עד טיפת דמו האחרונה, שלא יוציאו את הרב (ברלנד. נ"ש) מעולם מבית סוהר", אומר הרב ברלנד.

"כולם צריכים לאזור חיל ולא לפחד מאף אחד, להסדיר את כל הראיות ולהזים את כל העלילות", הוא מוסיף.

"ינסו להגיע לרב, לעצור את רב, עכשיו אנחנו בימי כוח והגבורה, שאנשים מסרו נפשם על קידוש ה', אז כל אחד ימסור נפשו על קידוש ה', נמסור את הנפש, עלמא דשקר, כדי שהרב יוכל להתקרב בל"ג בעומר ולהדליק את המדורה בקבר רבי שמעון בר יוחאי ולהאיר את אור התורה בכל עם ישראל".

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי מחר תלמידיו ומקורביו מתכוונים להגיש ערעור בבית המשפט על הארכת מעצרו של הרב, ולשם כך גייסו את אחד מעורכי הדין הטובים ביותר בדרום אפריקה. כעת, הם יוצאים בקמפיין לחסידיו שיסייעו במימון המערכה המשפטית.

בשעות הצהריים נחת ביוהנסבורג הרב יצחק דוד גרוסמן, שיצא לשם עם רעייתו ומספר מקורבים, בכדי לסייע במערכה המשפטית של הרב לקראת ההסגרה הצפויה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר