מהפכה משפטית

ביהמ"ש העליון באיטליה: אדם עני שגונב אוכל אינו פושע

בפסיקה תקדימית הורה בית המשפט העליון באיטליה כי רומן אוסטריאקוב, חסר בית בן 36, שגנב מהמרכול בעירו אוכל בשווי 4 אירו - פטור מעונש והקנס שהושת עליו בערכאה נמוכה יותר. בעיתונות האיטלקית שיבחו את הפסיקה: "ניצחון של חמלה" (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט העליון באיטליה בפסיקה חדשנית היום (שלישי) כי גנבת אוכל מסופרמרקט מתוך הכרח, לא נחשבת כפשע. בית המשפט פטר אדם חסר בית מעונש לאחר שגנב אוכל מתוך רעב, ופסק כי עניים שגונבים בשווי סכומים קטנים מתוך רעב אינם פושעים.

פסק הדין יוצא הדופן ניתן עבור הומלס שנתפס בעודו גונב שתי חתיכות גבינה וחבילת נקניקיות בשווי 4.07 אירו מסופרמרקט בעיר גנואה שבאיטליה בשנת 2011.

רומן אוסטריאקוב, בן ה36, אזרח אוקראיני, נתפס על ידי צוות הסופרמרקט ונשלח לשישה חודשי מעצר וקנס של 100 אירו, אשר לא היה ביכולתו לשלם.

למרות ערעור פרקליטיו, נשאר פסק הדין על כנו עד אשר התקבל המקרה לערעור בעליון באיטליה אשר הפך את פסק הדין והחליט כי גנבת כמויות אוכל קטנות אינה מחשבת פשע כלל.

העליון באיטליה התחשב בתנאים בהם היה אוסטריאקוב, ושכמות האוכל אותה גנב הייתה רק עבור מחייתו המידית: "אנשים אינם צריכים להיענש אם בעל כורחם גנבו כמויות קטנות של מזון כדי לספק את הדרישה הבסיסית להאכיל את עצמם" נקבע בפסק דין.

בעיתון הטלגרף דווח כי עיתון איטלקי בשם "לה סטמפה" שיבח את פסיקת העליון באיטליה והגדיר זאת כניצחון של חמלה בזמן שהמשבר הכלכלי והאבטלה בעיר גואה הביאו אנשים רבים לעוני.

במאמר מערכת שהוציא העיתון האיטלקי נכתב כי "החלטת בית המשפט מזכירה לכולנו כי במדינה מתוקנת אף אחד לא אמור למות מרעב".

מאידך, דווח בתקשורת ביקורת על מערכת המשפט באיטליה שרק כעבור חמש שנים מזמן המקרה דנה בעברה מינורית של גנבת אוכל בכמויות קטנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר